دوشنبه , ۱۶ مهر ۱۴۰۳

پیامک‌های شبانه بانک‌ها، دردسر تازه مشتریان + سند

مدتهاست که دیگر پیامک‌های تبلیغاتی از ساعت ۱۲ شب تا ۶  صبح ارسال نمی‌شود، اما بانک‌ها از این قاعده پیروی نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری بانک و بیمه،‌ ارسال پیامک‌های تبلیغاتی گسترده آن قدر اعصاب مردم را به هم ریخت که اوپراتورها مجبور شدند برای حذف اختیاری آن از سوی مشترکان چاره‌ای بیاندیشند. با این حال کسانی که حذف این پیامک‌ها را درخواست نکرده بودند با مشکل تازه‌ای مواجه شدند.

اشکال از آنجا پدید آمد که بسیاری از سیستم‌های پیام رسان، پیامک‌های تبلیغاتی را در ساعات نیمه شب ارسال می‌کردند. ظاهرا تعرفه ارسال پیامک در نیمه‌ شب ارزان‌تر از ساعات دیگر بود. اما این مشکل هم آن قدر فراگیر شد که با شکایت مشتریان، اوپراتورها مجبور شدند از ساعت ۱۲ شب تا ۶  صبح هیچ پیامک تبلیغاتی را ارسال نکنند.

با وجود این که مدتها از عملیاتی شدن این تصمیم گذشته است، اما ظاهرا بانک‌ها به آن پایبند نیستند. خبرها از این حکایت دارد که سیستم پیامکی بانک‌ها همچنان در نیمه‌های شب برای مشتریان پیامک‌ ارسال می‌کند.

گرچه ممکن است ارسال پیامک تراکنش‌های انجام شده توسط خود مشتری در ساعات نیمه شب توجیه پذیر باشد، اما ارسال پیامک تراکنش‌هایی مانند واریز سود یا برداشت بابت آبونمان یک خدمت بانکی می‌تواند در ساعات روز هم انجام شود.

sms2

sms1

کد خبر: 1514

این را نیز بررسی کنید

اختصاصی/ آمار تکافل صادره توسط شرکت‌های بیمه‌گر، «تقریبا هیچ»!

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم، «تکافل» یکی از کلان پروژه های تعریف شده در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *