شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳

«خبر» در برخی شرکت‌های بیمه مغفول مانده‌ است

اطلاع رسانی درست در حوزه بیمه، موضوعی است که طی چند سال اخیر به طور جدی مورد تاکید مدیران صنعت قرار گرفته است؛ این در حالی است که برخی فعالان این حوزه عمیقا نسبت به اطلاع رسانی بی‌توجه‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، رییس کل بیمه مرکزی به تازگی نسبت به بدبینی نهادهای تصمیم سازی کشور به صنعت بیمه هشدار داده و گفته است: شیوع اطلاعات غلط و فضاسازی‌های مسموم علیه صنعت بیمه می‌تواند به تمامی ارکان صنعت بیمه آسیب برساند و با این روش منافع شرکت‌ها و حتی افراد تأمین نخواهد شد.

این نشان می‌دهد که محمد ابراهیم امین نسبت به رسانه‌ها و رسانه‌ای شدن برخی اطلاعات صنعت بیمه حساس شده است. در سند توسعه فرهنگ بیمه هم استفاده از ابزار رسانه به عنوان یکی از راهکارهای توسعه‌ای عنوان شده است. در این بخش اقداماتی مانند داشتن ستون ثابت بیمه‌ در مطبوعات و رسانه‌های کشور، انتشار کتاب‌‌های گنجینه بیمه‌ای، اهدای کتب بیمه‌ای به کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی، تدوین فرهنگنامه بیمه و ایجاد خبرگزاری مستقل بیمه پیشنهاد شده است.

این روند نشان می‌دهد که نهاد بالادستی صنعت بیمه به موضوع رسانه و اطلاع رسانی درست در این زمینه به خوبی توجه دارد، ولی نسبت به این موضوع در شرکت‌های بیمه نگاه یکسانی وجود ندارد.

به عنوان مثال در حالی که انتصاب فردی با عنوان مسئول ارتباط با رسانه‌ها در روابط عمومی بانک‌ها یک موضوع کاملا حل شده است، در اغلب شرکت‌های بیمه نه تنها چنین سمتی وجود ندارد، بلکه مدیران روابط عمومی بسیاری از شرکت‌ها هم از ایجاد ارتباط نزدیک با رسانه‌ها ابا دارند.

با وجود همه این اوصاف، تنها راه ارتباطی غیرمستقیم رسانه‌ها و حتی مشتریان با شرکت‌ها، استفاده از سایت آنهاست. این در حالی است که بعضی شرکت‌های بیمه به شکل عجیبی حتی سایت خود را هم به روز نمی‌کنند.

بررسی سایت دو نمونه از این شرکت‌ها قابل توجه است. سایت بیمه میهن گزینه «آخرین اخبار» را در صفحه اول قرار داده است. این احتمالا نشان می‌دهد که این شرکت به موضوع اخبار اهمیت می‌دهد، اما بررسی اخبار منتشر شده در آن نشان می‌دهد که تازگی خبر برای این شرکت چندان مهم نیست.

فارغ از این که در صفحه اخبار این شرکت «تاریخ» به عنوان یکی از مهمترین عناصر خبر وجود ندارد، آخرین اخبار آن مربوط به اواخر سال ۹۲ و اوایل سال گذشته است!

سایت شرکت بیمه آسماری  هم  از جمله این سایت‌هاست. اصولا مخاطب یک شرکت بیمه انتظار دارد با مراجعه به سایت آن شرکت اطلاعاتی درباره شرکت و دستاوردهای آن به دست بیاورد. آن چه اکنون در بدو ورود به سایت شرکت بیمه آسماری دیده می‌شود، گزارش مجمع این شرکت است که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شده است!

همچنین چند عکس کامیون، گوشی مورد استفاده پزشکان، دست دادن دو مرد و دکل‌های نفتی در صدر این سایت دیده می‌شود! بخش اخبار سایت هم که در بالاترین نقطه آن تعبیه شده، به بازنشر اطلاعاتی پرداخته که پیش از این در سایت‌های دیگر منتشر شده‌اند.

این البته تنها بخش کوچکی از نگاه نادرست برخی شرکت‌های بیمه به موضوع رسانه و خبر است. بد نیست در این زمینه، پروتکل واحدی برای همه شرکت‌های بیمه از سوی بیمه مرکزی تعریف شود.

کد خبر: 1423

این را نیز بررسی کنید

هشدار درباره «طرح اندوخته بیمه عمر بر مبنای رمز ارز»

در حالی که هنوز نحوه مواجهه با «رمز ارز» در کشور ما به طور کامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *