پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

این باجه‌های بانکی اعصاب خرد کن!

شعب بزرگ برخی بانک‌ها چندین باجه برای پاسخگویی به مشتریان تعبیه کرده‌اند، اما در عمل تعداد کمی از این باجه‌ها پاسخگوی مشتریان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، شعب برخی بانک‌ها آن قدر بزرگ است که می‌شود در آنها فوتبال بازی کرد! این وضعیت در بانک‌های دولتی بیشتر به چشم می‌خورد. در برخی از این شعب ۲۰ باجه وجود دارد که در نتیجه به صورت طبیعی باید سرعت پاسخگویی به مشتریان در آن‌ها بیشتر باشد.

این در حالی است که در اغلب شعب حدود یک چهارم باجه‌ها پاسخگوی مشتریان است. تقریبا همه مشتریان بانک‌ها با این صحنه مواجه شده‌اند که تعداد زیادی کارمند بانک در پشت باجه مشغول انجام کارهای مختلف هستند، اما تعداد کمی از آنها مستقیما جواب ارباب رجوع را می‌دهند.

اعتبارات، کلر، صدور دسته چک، بانکداری الکترونیکی و … از جمله برچسب‌هایی است که بالای هر کدام از باجه‌ها نصب شده است. با این حال باجه‌هایی که مستقیم عملیات بانکی مربوط به مردم را انجام می‌دهد خیلی محدود است.

این مشکل گاه آن قدر جدی می‌شود که اعتراض مشتریان حاضر در شعبه را در پی دارد؛ با این حال در چنین مواقعی چیزی جز انتظار نصیب مشتری نمی‌شود.

بیشتر مراجعات حضوری به شعب برای واریز نقدی وجه و یا نقد کردن چک است. به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن دستگاه‌های خودپرداز مجهز به سیستم دریافت وجه نقد یا وصول چک، می‌توان حجم زیادی از مراجعات حضوری به شعب را کاهش داد.

کد خبر: 1390

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *