جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استقرار CoreBanking از مهمترین برنامه‌های بانک تجارت است

مدیرعامل بانک تجارت از برنامه این بانک برای استقرار کامل سامانه بانکداری جامع متمرکز (CoreBanking) ظرف سه سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، محمد ابراهیم مقدم نودهی گفت: میزان مطالبات معوق این بانک از رقم ۱۱۰ هزار میلیارد ریال به رقم ۷۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که۴۰هزار میلیارد ریال کاهش را نشان می دهد.

وی در عین حال از به کارگیری سامانه های جدید اعتبار سنجی و تغییر روشهای اعطای تسهیلات در بانک با هدف جلوگیری از انحراف از معیار نسبت تخصیص منابع به منابع تجهیز شده خبر داد و گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر انحرافی درتخصیص منابع تجارت وجود نداشته است.

مدیرعامل بانک تجارت از برنامه این بانک برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی خبرداد و گفت : سرمایه فعلی بانک تجارت ۴۵ هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال است.

مقدم با تاکید بر این که از لحاظ استاندارد نظام بانکی،بانک تجارت نمی تواند از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه مجدد بدهد خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه بانک تجارت اگر توام با آورده نقدی سهامدار باشد ، این بانک توانایی پذیرش حجم تعهدات بیشتری را دارا خواهد شد. درغیر اینصورت با افزایش سرمایه ازمحل تجدید ارزیابی دارایی ها،حجم تعهدات بالا رفته اما به دلیل کمبود نقدینگی، توان پاسخگویی به تعهدات جدید ایجاد نخواهد شد.

مقدم با اشاره به ابلاغ بخشنامه کاهش نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی و عدم تمکین برخی از موسسات مالی، گفت: پس از ابلاغ بخشنامه کاهش نرخ سود بانکی، بخش مهمی از منابع بانکها به سمت موسسات اعتباری که مفاد بخشنامه کاهش نرخ سود بانکی را رعایت نکرده اند، انتقال یافته است. وقتی که موسسات اعتباری غیرمجاز، نرخ سود سپرده با فاصله قابل ملاحظه ای به مشتریان ارایه می کنند، نباید انتظار داشت که مشتریان سپرده های خود را به سمت بانک‌های معتبر بیاورند.

وی افزود: مساله کاهش بیشتر نرخ سود می تواند منجر به مهاجرت سپرده ها ازبانک ها و حرکت آنها به سمت بازارهای دیگر ازجمله سکه، دلار و مسکن شود و نتیجه آن بروز نابسامانی در این بازارها خواهد بود زیرا مردم به شدت به نرخ سود،کاهش و یا افزایش آن حساس شده‌اند که دلیل این امر ناشی از محاسبه کسب درآمد حاصل از سپرده گذاری نزد بانکها به منظور جلوگیری از افت ارزش ریال بوده است.

مدیر عامل بانک تجارت در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۸۵۰ شعبه بانک تجارت در اقصی نقاط کشور اقدام به ارائه خدمات بانکی به هم میهنان می کنند از برنامه این بانک برای تبدیل هریک از شعب بانک به یک واحد عملیاتی سودآور خبر داد و یادآور شد : در همین راستا تا پایان امسال ۱۵۰ شعبه غیر ضرور خود را جمع‌آوری می‌کند.

وی جمع‌آوری شعب زیان ده و ناکارآمد بانکها را به نفع اقتصاد کشور دانست و یادآور شد : تعطیلی شعب زیان‌ده همزمان با توسعه ابزارهای خدمات بانکداری الکترونیک از هدررفت منابع کشور جلوگیری می کند .

مقدم موضوع توسعه خدمات نوین این بانک را مورد اشاره قرار داده و گفت : مهمترین برنامه بانک تجارت در این حوزه استقرار سامانه بانکداری جامع متمرکز (CoreBanking) است که اقدامات اولیه مربوط به نگارش این سامانه انجام شده و با پیاده سازی کامل آن در سه سال آینده شاهد تحول مهمی در توسعه خدمات بانک تجارت خواهیم بود.

مدیرعامل بانک تجارت در پایان به برنامه های این بانک برای حضور در عرصه بانکداری بین الملل با توجه به آغاز روند لغو تحریم ها خبر داد و اظهار داشت : علاوه بر ایجاد روابط کارگزاری با بانکهای بزرگ بین المللی و تقویت شعب بانک در بریتانیا ، تاجیکستان ، فرانسه و آلمان ، در صدد آن هستیم تا پس از رفع تحریم‌ها شعبه‌ای در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تأسیس کنیم.

کد خبر: 1328

این را نیز بررسی کنید

سککوک بر تامین مالی بخش خصوصی و تعاونی بیشتر تمرکز کند

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر تأمین مالی صحیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *