روز گذشته ارسال پیامکی به مشتریان بانک سینا درباره هزینه اشتراک سالیانه سرویس پیام کوتاه، بار دیگر این موضوع را در میان مشتریان بانکها به سوژهای داغ تبدیل کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، مدتی پیش که بانک ملی با ارسال پیامکی درباره این موضوع اطلاع رسانی کرد، برخی مشتریان نسبت به کسر این مبلغ اعتراض کرده و آن را کسر موجودی بدون اجازه مشتری خواندند.
گرچه در ادامه بانک ملی جزئیات دقیقی از این ماجرا را اعلام و مشخص کرد که این بانک در سال گذشته مبلغ ۲۴ میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک به اپراتورها پرداخت کرده است، با این حال مشتریان نسبت به این موضوع همچنان سوالاتی دارند.
آن طور که بانک سینا روز گذشته اعلام کرد، هزینه اشتراک سالیانه سرویس پیام کوتاه مشتریان ۴ هزار تومان برای یک سال است. با این حال اعلام شده که مشتریان در صورت عدم تمایل به استفاده از این سرویس میتوانند انصراف خود را با ارسال یک پیامک اعلام کنند.
اطلاع رسانی درست و دقیق بانک سینا در اعلام کسر موجودی برای ارائه این خدمت باعث شده کمترین تنش در جامعه مشتریان آن ایجاد شود. برخی معترضان به این موضوع در فضای مجازی تلاش کردند فضای ایجاد شده پس از اقدام بانک ملی را درباره این بانک نیز کلید بزنند، اما از آنجا که به سادگی امکان انصراف از دریافت این سرویس در بانک سینا فراهم شده است، به صورت طبیعی این اقدام شکست خورد.
از سوی دیگر آن طور که بانک سینا اعلام کرده هزینه استفاده از این خدمت بانکی ۶۰ درصد کمتر از خدمت مشابه در بانک ملی است، به همین دلیل به نظر میرسد بانک سینا با هوشمندی، بخشی از هزینه این کار را خودش بر عهده گرفته تا از تنشهای احتمالی پس از آن نیز بکاهد.
طبیعی است که بانک برای ارسال پیامک تراکنشها به مشتریان اجباری ندارد و میتواند بابت ارائه این خدمت ارزش افزوده هزینهای از مشتری دریافت کند، گرچه هنوز بسیاری از بانکها در راستای حفظ مشتریان خود این خدمت را رایگان انجام میدهند.
کد خبر: 1285