چهارشنبه , ۱۴ آذر ۱۴۰۳

اعتماد آحاد جامعه، پشتوانه بیمه کوثر

شرکت بیمه کوثر با تکیه بر پشتوانۀ اعتماد آحاد جامعه و بیمه‌گذاران در راستای توسعۀ ارائۀ خدمات به بیمه‌شدگان، تسهیل و تسریع در پرداخت خسارت‌ها و رعایت اصول مشتری‌مداری گام‌های مؤثری را برداشت.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، مدیر عامل بیمه کوثر با اعلام این مطلب در جلسه‌ای که با هدف بررسی عملکرد شش‌ماهۀ اول سال‌ جاری و تبیین برنامه‌های آتی شرکت با حضور معاونان، مدیران و کارکنان شرکت برگزار شد، خاطرنشان‌ کرد: هزینه کردن برای جلب اعتماد عموم مهم‌ترین سرمایه‌گذاری برای رشد و موفقیت شرکت است.

عبدالرسول عطایی وظیفۀ اصلی شرکت را گسترش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بازارهای هدف دانست و خاطرنشان‌کرد: چشم‌انداز شرکت در افق۱۴۰۴ بهترین بیمه‌گر خصوصی در ارائۀ خدمات، توانمندترین نهاد بیمه‌ای از نظر مالی و قبول بیمه‌های اتکایی در کشور و منطقه است.

وی درخصوص اهداف تأسیس شرکت، بیان‌کرد: این شرکت با هدف حضور فعال در بازار سرمایه، حضور مستمر و کارآمد در صنعت بیمه و ارائۀ پوشش‌ها و خدمات بیمه‌ای جدید، ارائۀ خدمات ویژه و متمایز به بیمه‌گذاران، فرهنگ‌سازی در بیمه، افزایش رضایت مشتریان، دستیابی سهام‌داران به بازدهی مناسب و تعامل بامراکز علمی و پژوهشی راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت با بیان اینکه بیمۀ‌کوثر با ارائۀ صورت‌های مالی شفاف به بیمه مرکزی و سهام‌داران و نیز ثبت کمترین شکایات و تخلفات از شعب و نمایندگان شرکت در بیمه مرکزی توانست عملکرد مناسبی را در کارنامۀ خود ثبت کند، افزود: توسعه و حفظ سرمایه‌های انسانی شرکت، مدیریت بر آمار و اطلاعات بیمه‌گذاران، تولید و انتشار پنج کتاب در حوزۀ صنعت بیمه، برگزاری همایش مدیریت ریسک و بیمه، ورود چشمگیر به بیمه‌های زندگی و کمک به ایجاد انگیزه و تحرک در صنعت بیمه برای توسعۀ بیمه‌های عمروسرمایه‌گذاری و نیز اجرای طرح بانک‌بیمه با همکاری مؤسسۀ اعتباری کوثر از جمله اقدامات شایسته‌ای است که در این شرکت صورت گرفته است.

عبدالرسول عطایی بیان‌کرد: نیاز به تحول، توسعۀ ظرفیت‌های سازمانی و نیروی‌انسانی، آموزش کارکنان، نمایندگان و بازاریابان، راه‌اندازی سامانۀ مدیریت ارتباط با مشتری، توجه به شبکۀ فروش و نظارت سیستماتیک بر شعب و نمایندگان، بهبود زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرکت، انتخاب ریسک‌های مناسب با بهره‌مندی از مدیریت ریسک، توسعۀ شبکۀ خسارت، تقویت و بهبود سیستم‌های مالی شرکت، ماندگاری و استمرار در صنعت بیمه و ورود به بازارهای جدید ازجمله برنامه‌های شرکت در سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه شرکت بیمه کوثر با بهره‌مندی از ظرفیت‌های نیروی‌ انسانی متخصص و متعهد خود توانست در چهار ماهه اول سال‌ جاری به رشدی بالاتر ار نرم صنعت بیمه دست یابد، تصریح‌ کرد: در این بازه زمانی رشد بیمه کوثر ۱۷/۶ بوده است که نسبت به نرم صنعت بیمه ۷/۶ درصد بیشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان را حق‌الناس دانست و تصریح‌کرد: با بهره‌مندی از فن‌اوری‌ها نوین و ارائۀ راه‌کارهای جدید می‌توانیم در راستای تسریع و تسهیل در ارائۀ خدمات به مشتریان گام برداریم.
عبدالرسول عطایی با اشاره به اینکه در چهارماهۀ اول سال ۹۴ شرکت بیمۀ‌کوثر در زمینۀ پرداخت خسارت ۱۰درصد از نرم صنعت بیمه پایین‌تر بوده است، تصریح‌کرد: در این مدت نسبت خسارت شرکت ۴۶/۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی بیمه‌های اتومبیل چالش اساسی صنعت بیمه است، گفت: شرکت با بهره‌مندی از مدیران خبره و مشتریان وفادار خود توانست در این حوزه ضرر‍‌ده نباشد.

مدیرعامل شرکت از استمرار اجرای طرح تحرک در بیمۀ‌کوثر خبرداد و افزود: شرکت برای دستیابی به برنامه‌‌های سال‌جاری خود باید طرح تحرک (تحول و حرکت راهبردی شرکت) را در سطح ستاد و شعب سراسر کشور توسعه داده و برنامه‌های عملیاتی را به‌صورت مستمر و ماهانه پایش کند.

عبدالرسول عطایی با بیان اینکه ارزش بازار شرکت بیمۀ‌کوثر ۲۸۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: بازدهی سهام شرکت از روزهای اولیۀ تأسیس تاکنون بیش از ۴۰۰درصد است.

وی با اشاره به اینکه در این برهۀ زمانی بازار سرمایه وضعیت خاصی داشته و عرضۀ سهام بیمه کوثر پس از نزدیک به چهارماه از آخرین عرضه، یکی از مهم‌ترین رویدادهای بازار سرمایه بوده است، گفت: باتوجه‌به وضعیت خاص بازار در حجم معاملات کم، رکود و کاهش در بازار طی این مدت و حتی با وجود افت اکثر شرکت‌های بازار سرمایه، استقبال بسیار خوبی از عرضۀ سهام شرکت بیمۀ‌کوثر به‌عمل آمد و ۵درصد از سهام این شرکت با قیمت هر سهم ۱۷۵تومان عرضه شد که در کمتر از یک‌ دقیقه توسط سهام‌داران حقیقی در بازار خریداری شد.

مدیرعامل شرکت خبرداد: اکنون قیمت هر سهم بیمۀ‌کوثر به رقمی حدود ۲۰۰ تومان رسیده است.

عبدالرسول عطایی با تأکید بر این امر که ۵۷درصد پرتفوی بیمۀ‌کوثر توسط نمایندگان حقیقی و کارگزاران، فروخته شده و اکثر بیمه‌شدگان کوثر را عموم مردم تشکیل داده است، یادآورشد: هدف ما تا پایان سال‌جاری کسب پرتفوی ۹۰۹میلیارد تومانی است که با مشارکت مدیران و کارکنان ستاد، شعب و نمایندگان حقیقی و حقوقی این امر تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی شرکت بیمۀ‌کوثر و گسترش شبکۀ فروش اشتغال‌زایی ۴هزار نفر فراهم شده است، خاطرنشان‌کرد: شرکت بیمۀ‌کوثر با راه‌اندازی ۹۰۰ نمایندگی حقیقی، ۹‌نمایندگی حقوقی و ۴۰۰مرکز ارائۀ خدمات بیمه‌ای در حدود هزارو۳۰۰نقطه در سراسر کشور به آحاد جامعه خدمات بیمه‌ای را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت رعایت ارزش‌های محوری و پایبندی به منشور اخلاقی شرکت را از اصول اساسی بیمۀ‌کوثر دانست و گفت: داشتن تدین، تعهد و روحیۀ خدمت‌‌گذاری، صداقت و شفافیت، عدالت و انصاف، مسئولیت‌پذیری، پایبندی به مقررات و تعهدات، حفظ کرامت انسانی، رقابت سالم، امانت‌داری و راز‌داری، کمال‌جویی و رشد علمی، جانشین‌پروری، رعایت اخلاق حرفه‌ای، نظم‌ و انضباط و تعلق‌خاطر به شرکت، روحیه تعاون و همکاری و همچنین توسعۀ فرهنگ‌ سازمانی، ایجاد فضای فرهنگی و معنوی و امر به معروف و نهی از منکر، ازجمله ارزش‌های حاکم بر این شرکت است که بایستی همۀ کارکنان و مجموعۀ کوثر به آن عامل و در ترویج آن کوشا باشند.

کد خبر: 1281

این را نیز بررسی کنید

تجارت نو

بازدید مدیرعامل بانک تجارت از بیمه تجارت‌نو

مدیرعامل بانک تجارت با بازدید از بیمه تجارت‌نو، گزارشی از عملکرد این شرکت در ۸ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *