آن طور که اطلاعات دریافتی نشان میدهد، شکایتهای ثبت شده در بیمه مرکزی علیه شرکت بیمه توسعه به شکل عجیبی «وارد نبوده» است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه رسیدگی به شکایات بیمهگزاران نشان میدهد در سال جاری ۱۷۹ شکایت علیه شرکت بیمه توسعه ثبت شده است. این شکایات غیر از شکایتهایی است که بیمهگزاران با حضور در محل شرکت بیمه توسعه و یا مراکز پرداخت خسارت آن مطرح کردهاند و یا حداقل جزو کوچکی از آن است!
با این حال از همه این شکایتها تنها یک مورد آن «وارد» تشخیص داده شده است. این در حالی است که بیمه توسعه در پرداخت خسارت بیمهگزاران خود ناتوان است و تعهدات آن به بیمه ایران منتقل شده است.
در بخش دیگری از اطلاعات دریافتی از سامانه رسیدگی به شکایت بیمهگزاران، مورد عجیبی در عملکرد بیمه «سرمد» دیده میشود. بر اساس این اطلاعات، علیه بیمه سرمد در سال جاری تنها ۳ شکایت ثبت شده است. با این حال این شرکت بیشترین مدت زمان پاسخگویی به شکایات را در کل شرکتهای بیمه به خود اختصاص داده است.
در حالی که متوسط زمان پاسخگویی به شکایات در کمترین میزان ممکن شش روز بوده و متوسط کل این زمان در همه شرکتهای بیمه ۲۱ روز ثبت شده است، در بیمه سرمد این دوره زمانی ۷۱ روز است.
کد خبر: 1139