جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توافق هسته‌ای یک فرصت تاریخی برای بانک‌هاست

در آستانه هفته بانکداری اسلامی، مدیرعامل بانک تجارت به تشریح برنامه‌های این بانک در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، محمدابراهیم مقدم با اشاره به توفیقات دولت در مهار تورم و بازگشت ثبات و آرامش به اقتصاد کشور خاطرنشان ساخت: اینک با توجه به توفیقات ارزشمند دستگاه سیاست خارجی کشور در مذاکرات هسته‌ای، این امید وجود دارد تا رونق بیشتر فضای کسب و کار در کشور و روق بیشتر تولید و کارآفرینی باشیم.

مدیرعامل بانک تجارت رفع محدودیت‌های بین‌المللی علیه شبکه بانکی را یک فرصت طلایی برای بانکهای ایرانی جهت بازگشت قدرتمندانه به عرصه بانکداری بین الملل ، افزایش تنوع سبد خدمات بانکی و تبدیل بانکها به سوپرمارکت های مالی به معنای درست کلمه دانست و یادآور شد : رفع موانع حاصل از تحریم فرصتی را پیش روی بانکهای کشور قرار داده تا با بازیابی کانال‌های ارتباطی با کشورهای مختلف جهان بار دیگر جهشی بزرگ را تجربه کند. وی افزود : بانک تجارت نیز به عنوان بانک برتر کشور در حوزه بین‌الملل با کارنامه و گذشته‌ای درخشان در خدمت‌رسانی ارزی و صدور ضمانتنامه ها و گشایش اعتبارات اسنادی خارجی خود را برای حضوری مقتدر در ارائه خدمات ارزی به صنعتگران و بازرگانان ایرانی در شرایط پساتحریم آماده کرده است.

مقدم در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای پیگیری طرح تحول نظام بانکی اظهار داشت : طرح تحول نظام بانکی محورهای بسیار مهمی را در بر می گیرد که در به نوعی لازم و ملزوم یکدیگرند و حرکت برای تحقق اهداف مختلف این طرح باید هماهنگ و هم‌شتاب باشد. افزایش تنوع روشهای تامین مالی در اقتصاد کشور ، بهبود ساختارهای نظارتی و کنترلی بانکها ، توسعه خدمات الکترونیک و … همه موضوعات بسیار مهمی هستند که برای تحقق آنها دیگر دستگاههای مهم و تاثیرگذار اقتصاد کشور نیز باید مسئولیت خود را به انجام رسانند.

مدیرعامل بانک تجارت در ادامه برنامه های این بانک برای توسعه خدمات نوین را مورد اشاره قرار داد و گفت : آنچه بانک تجارت در کوتاه مدت دنبال می کند افزایش سهم درآمدهای کارمزدی ، وصول مطالبات معوق و تخصیص بهتر منابع از طریق استقرار سامانه های پیشرفته اعتبارسنجی است . در حوزه توسعه خدمات نوین بانکی یکی از مهمترین راهبردهای بانک تجارت، تنوع بخشی به سبد خدمات و ایجاد مزیت رقابتی در بسته‌های خدماتی برای گروه های مختلف مشتریان بوده و مصمم هستیم تا در قالب یک سامانه کارآمد بانکداری جامع برای هر گروه از مشتریان ، خدمات متناسب با نیازها و انتظارات آنها ارائه کنیم.

مقدم با اشاره به تحولات سالهای اخیر بانک تجارت جهت استقرار ساختارهای حاکمیت شرکتی گفت : روند تغییر از ساختار وظیفه محور به مشتری محور و شناسایی ظرفیتهای جدید خدمت‌رسانی تخصصی در بانک تجارت آغاز شده و کوشیده ایم تا تعییرات لازم را در ساختار بانک برای افزایش چابکی در طراحی محصولات جدید بانکی، سودآوری شعب از طریق مدیریت هزینه ها و درآمدهای های هر شعبه ، پیاده سازی نظام بودجه ریزی عملیاتی و … به انجام رسانیم.

کد خبر: 1033

این را نیز بررسی کنید

سککوک بر تامین مالی بخش خصوصی و تعاونی بیشتر تمرکز کند

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر تأمین مالی صحیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *