شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳

حرکت به سمت مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت بانکداری کشور

مدیرکل روابط عمومی بانک دی همزمان با برگزاری نخستین همایش نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری در مقاله‌ای به تشریح و تببین مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت بانکداری پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، در مقاله ابراهیم صفرلکی رییس شورای سیاستگذاری همایش که با همکاری دکتر علیرضا امیدوار (عضو هیأت مدیره مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی) تدوین شده است، حرکت به سمت مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت بانکداری کشور مورد کنکاش قرار گرفته است.

در مقدمه مقاله با اشاره به رشد و توسعه بنگاه‌ها در سطح جهانی و افزایش نگرانی عمومی و کاهش اعتماد نسبت به نحوه فعالیت بنگاهها آمده است:«در مجمع جهانی توسعۀ پایدار (WBCSD) که در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۲ برگزار شد، نظارت و بررسی اثرات عملکردی کسب و کار بنگاه‌ها، مبارزه با فقر و حفظ محیط زیست سه دغدغه اصلی عنوان شد و بنابر جمع‌بندی مجمع، برقراری تعامل بین بنگاه‌ها، دولت و جامعه کلید توسعۀ پایدار بین‌المللی است. بنابراین، به منظور بهره برداری از مزایای جهانی شدن کسب و کار بنگاه‌ها، دولت‌ها موظف به ارتقاء مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های خود هستند.»

در این مقاله تصریح شده است که بنگاه‌ها نقشی حیاتی در دستیابی به منافع جهانی شدن بازی می‌کنند و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها این امکان را فراهم می‌سازد تا در حین بهره‌مندی از مزایای جهانی شدن بتوان تا حد امکان از آثار سوء اجتماعی و زیست محیطی فعالیت در سطح جهانی دوری جست.

همچنین در بخش دیگری از این مقاله تاکید شده است: «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با الزام صدور گزارش عملکرد مسئولانۀ سالانه توسط بانک‌های کشور یا وضع مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری و نحوۀ اعطای تسهیلات مالی به بنگاه‌ها از سوی بانک‌ها بر اساس تاثیرات اجتماعی فعالیت مورد نظر، بنگاه‌ها را به سمت فعالیت مسئولانه سوق دهد.»

کد خبر: 958

این را نیز بررسی کنید

دو انتصاب در بانک ملی ایران

طی مراسمی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک ملی ایران، سرپرست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *