مدیرکل روابط عمومی بانک دی همزمان با برگزاری نخستین همایش نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری در مقالهای به تشریح و تببین مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت بانکداری پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، در مقاله ابراهیم صفرلکی رییس شورای سیاستگذاری همایش که با همکاری دکتر علیرضا امیدوار (عضو هیأت مدیره مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی) تدوین شده است، حرکت به سمت مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت بانکداری کشور مورد کنکاش قرار گرفته است.
در مقدمه مقاله با اشاره به رشد و توسعه بنگاهها در سطح جهانی و افزایش نگرانی عمومی و کاهش اعتماد نسبت به نحوه فعالیت بنگاهها آمده است:«در مجمع جهانی توسعۀ پایدار (WBCSD) که در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۲ برگزار شد، نظارت و بررسی اثرات عملکردی کسب و کار بنگاهها، مبارزه با فقر و حفظ محیط زیست سه دغدغه اصلی عنوان شد و بنابر جمعبندی مجمع، برقراری تعامل بین بنگاهها، دولت و جامعه کلید توسعۀ پایدار بینالمللی است. بنابراین، به منظور بهره برداری از مزایای جهانی شدن کسب و کار بنگاهها، دولتها موظف به ارتقاء مسئولیت اجتماعی بنگاههای خود هستند.»
در این مقاله تصریح شده است که بنگاهها نقشی حیاتی در دستیابی به منافع جهانی شدن بازی میکنند و مسئولیت اجتماعی بنگاهها این امکان را فراهم میسازد تا در حین بهرهمندی از مزایای جهانی شدن بتوان تا حد امکان از آثار سوء اجتماعی و زیست محیطی فعالیت در سطح جهانی دوری جست.
همچنین در بخش دیگری از این مقاله تاکید شده است: «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران میتواند با الزام صدور گزارش عملکرد مسئولانۀ سالانه توسط بانکهای کشور یا وضع مقررات مرتبط با سرمایهگذاری و نحوۀ اعطای تسهیلات مالی به بنگاهها از سوی بانکها بر اساس تاثیرات اجتماعی فعالیت مورد نظر، بنگاهها را به سمت فعالیت مسئولانه سوق دهد.»
کد خبر: 958