جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بهمنی از «ثامن الحجج» تقدیر کرده بود + عکس

قائم مقام بانک مرکزی در حالی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج را غیرمجاز خوانده که رئیس کل پیشین بانک مرکزی از این موسسه تقدیر کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، اکبر کمیجانی شب گذشته موسسه اعتباری ثامن الحجج که از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون بیش از ۵۵۰ شعبه در کشور دارد را غیرمجاز اعلام کرد.

این موسسه که با شعار “اقتصاد، معنویت” با مدیریت سید ابوالفضل میرعلی اداره می‌شود، نه تنها به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر لزوم عدم استفاده از اسماء مقدس بی توجهی کرده بلکه حتی بر خلاف الزام بانک مرکزی هنوز از عنوان «موسسه مالی و اعتباری» استفاده می‌کند، در حالی که موسسات مکلف شده‌اند عنوان «مالی» را از سر در شعب و مکاتبات خود حذف کنند.

با این حال اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد رئیس کل بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد از این موسسه به دلیل همکاری در ساماندهی تعاونی‌های اعتبار آزاد و صندوق‌های قرض الحسنه تقدیر کرده است.

در متن این تقدیر نامه که اواخر سال ۱۳۹۰ ارائه شده، از سوی محمود بهمنی خطاب به ابوالفضل میرعلی آمده است: «با توجه به همکاری مجدانه جنابعالی در امر ساماندهی شرکت‌های تعاونی اعتبار آزاد و صندوقهای قرض الحسنه از زحمات شما قدردانی می‌شود.»

قائم مقام بانک مرکزی روز گذشته گفته است که که این موسسه اقدام به جذب منابع مالی مردم کرده است، اما درباره اینکه آیا این منابع به طور اصولی به کار گرفته می‌شود یا نه، بانک مرکزی هنوز اطلاعات لازم را ندارد.

موسسه ثامن الحجج برای تقویت حضور خود در ذهن مردم امسال حامی مالی برنامه ماه عسل، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان بود. این موسسه برای دور زدن ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی غیرمجاز، از عنوان باشگاه ورزشی ثامن الحجج که زیر نظر همین موسسه اداره می‌شود در تبلیغات خود استفاده می کرد. عکس تقدیرنامه محمود بهمنی به مدیرعامل این موسسه را می‌بینید:

taghdirname

کد خبر: 831

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *