مراحل تشکیل پرونده و ارزیابی خسارت آتشسوزی فروشگاه اتکا بیرجند با حضور کارشناسان بیمه کوثر در کنار بیمهگذار از لحظههای اولیه وقوع حادثه آغاز و بخشی از خسارت فروشگاه پرداخت شد.
به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه کوثر اعلام کرد که به محض اعلام خبر وقوع آتشسوزی در پنجم مرداد ماه سالجاری در یکی از انبارهای فروشگاه اتکا در شهرستان بیرجند که تحتپوشش بیمههای آتشسوزی این شرکت قرار دارد، کارشناسان شعبۀ بیمه کوثر بیرجند در نخستین لحظههای وقوع حادثه در محل حاضر شده و پس از آن نیز تیم کارشناسی و ارزیابی خسارت ستاد مرکزی شرکت به منظور ایجاد آرامش روانی و تسریع در بررسی پرونده در محل حضور یافته و نسبت به بررسی میدانی و جمعآوری اطلاعات از شاهدین حادثه و برآورد خسارت اقدام کردند.
حسن سماک امانی با بیان اینکه فرآیند پرداخت خسارت فروشگاه اتکا بیرجند با جدیت خاصی دنبال میشود، اظهار کرد: با توجه به اینکه مهمترین هدف شرکت بیمه کوثر جلب رضایت مشتریان است و این مهم زمانی به دست میآید که عملکرد شرکت انتظارات بیمهگذار را برآورده سازد، لذا به جز خسارت ساختمان و تأسیسات که بهدلیل ناایمن بودن محل، پس از تخلیه کامل اموال و موجودیها، رقم آن برآورد میشود، خسارت اموال و موجودی فروشگاه در همان روزهای ابتدایی مشخص شده و بخشی از آن نیز با مساعدت و دستور مدیرعامل شرکت بهمنظور رضایتمندی بیمهگذار، بلافاصله بهصورت علیالحساب پرداخت گردید.
وی یادآور شد: خطای انسانی ناشی از عدمرعایت اصول ایمنی عامل آتشسوزی و عدم موفقیت در اطفاء در لحظههای آغازین حریق در گسترش، تشدید و تحمیل خسارت سنگین بیتأثیر نبوده است.
ایشان ضمن قدردانی از اقدامات اولیۀ انجام شده توسط عوامل اتکا بهمنظور بهحداقل رساندن خسارت از جمله تماس با سازمان آتشنشانی، تخلیه مشتریان از فروشگاه، قطع جریان اصلی برق و تلاش در اطفای حریق با استفاده از کپسولهای موجود، از تلاش همه سازمانهای امدادی ازجمله آتشنشانی، هلالاحمر و نیروهای انتظامی بهخصوص یگان ویژۀ آتشنشانی فرودگاه بیرجند که با حضور مسئولانه و حرفهای خود تأثیر زیادی در کنترل حادثه و در نهایت اطفا حریق داشتند، نیز تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: 797