چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خانه » ویژه » بیمه عمر گروهی، ضد تبلیغ است

بیمه عمر گروهی، ضد تبلیغ است

گرچه آمار رسمی نشان می‌دهد میزان فروش بیمه‌های عمر و زندگی در حال افزایش است، اما واقعیت این است که بخش قابل توجهی از فروش این بیمه‌نامه ناشی از اجبار به بیمه‌گزاران است.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه،‌ بر اساس اطلاعات سال گذشته کل فروش بیمه در کشور رقمی بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال و سهم بیمه‌های عمر از این رقم حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال بوده است. مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد سهم بیمه‌های عمر و زندگی از کل فروش بیمه در سال گذشته حدود ۱۰٫۸ درصد بوده است.

این نسبت در سال جاری بهبود یافته است. در فروردین سال جاری بیش از ۱۰٫۲ هزار میلیارد ریال بیمه‌نامه در کشور فروخته شده که ۱٫۴ هزار میلیارد ریال آن سهم بیمه‌های عمر بوده است. این اعداد نشان می‌دهد سهم بیمه‌های عمر از کل حق بیمه تولیدی در کشور به حدود ۱۳٫۷ درصد رسیده است.

گرچه مقایسه تنها ماه فروردین امسال با آمار یک سال گذشته کار درستی نیست،‌ اما در مجموع رشد ۴۶ درصدی حق بیمه‌های تولیدی در رشته عمر و سرمایه گذاری طی فروردین ماه امسال به نسبت ماه مشابه سال گذشته می‌تواند نوید بهبود شرایط را بدهد؛ بهبودی که بخشی از آن البته ناشی از تورم عمومی موجود در کشور است!

این‌ها اما زمانی خوشحالی نهادهای بالادستی صنعت بیمه کشور را می‌کاهد که بدانیم نیمی از بیمه‌های عمر فروخته شده نه تنها اختیاری نیست، بلکه بیمه‌گزاران از اجبار به پرداخت این حق بیمه نیز کاملا بی‌اطلاع‌اند.

در حال حاضر عمده نهادها و سازمان‌های دولتی و برخی نهادهای بخش خصوصی برای کارمندان خود بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری صادر می‌کنند. این بیمه‌نامه‌ها اتفاقا حق بیمه بسیار ناچیزی دارند تا کارمندان از کسر آن چندان هم ناراحت نشوند، بی‌اطلاع از این که چنین بیمه‌نامه‌ای در موقع بروز حادثه چندان هم کارآمد نیست.

صدور بیمه‌نامه عمر گروهی، راهکاری است که بسیاری از شرکت‌های بیمه از آن برای افزایش پرتفوی خود استفاده می‌کنند. در حالی که بسیاری از بیمه‌گزاران این بخش یا از صدور آن بی‌اطلاع‌اند و یا از این که هر ماه رقم بسیار ناچیزی از حقوق‌شان کسر می‌شود خوشحال‌اند!

به نظر می‌رسد این بدترین روش برای ترویج بیمه عمر است،‌ چون در آینده نه چندان دور که بیمه‌گزاران بخواهند از مزایای این بیمه‌نامه استفاده کنند، ذهنیت بدشان نسبت به مفهوم بیمه تقویت خواهد شد.

* کد خبر: 782

این را نیز بررسی کنید

زمزمه تعویق بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه

پس از اعلام رسمی به تعویق افتادن برگزاری اولین نمایشگاه آنلاین تخصصی صنعت بیمه، این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *