پنج شنبه , ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خانه » بیمه » انتظارات «فتحعلی» از روابط عمومی

انتظارات «فتحعلی» از روابط عمومی

هفتمین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه در بیمه آرمان در سالن کنفرانس بیمه آرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، در این نشست که با حضور مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مدیران روابط عمومی شرکت های بیمه برگزار شد، علی فتحعلی مدیرعامل شرکت بیمه آرمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

فتحعلی ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیران روابط عمومی صنعت بیمه در شرکت بیمه آرمان با اشاره به اهمیت روابط عمومی در صنعت بیمه، مدیران روابط عمومی را محرم مدیران عامل و مجری وظایف درون و برون سازمانی فراوانی دانست.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان در این نشست حداقل هفت نقش محوری را از وظایف مهم روابط عمومی شرکت های بیمه دانست و افزود این واحد سازمانی می بایست در تشخیص نیاز ها، توانمندی بر آورده شدن نیازها با حفظ ایجاد مطلوبیت برای مشتری(بیمه گذار) و منافع برای بیمه گر، ایجاد مطلوبیت برای بیمه گذار و رضایت مشتری، شناسایی سطح قدرت خرید مردم، بررسی شبکه های توزیع و فروش، انتقال سریع ارتباطات بین بیمه گذار و بیمه گر، همکاری با واحدهای فنی در اعلام قیمت ها و ارتباط موثر با مشتری نقش موثر و محوری ایجاد نماید.

وی در تشریح این مهم که مدیر روابط عمومی نقش درون سازمانی و برون سازمانی دارد تاکید کرد ارتباط برون سازمانی یعنی مدیر باید متوجه بشود که مردم راجع به بیمه چه فکر می‌کنند و بیمه را چگونه می‌بینند. مدیر باید ببیند که وقتی اطلاعات را به داخل سازمان آورد قدرت تحلیل داشته باشد که شرکت بیمه تا چه اندازه توانمندی رفع نیاز ها را دارد؟

فتحعلی افزود: ارتباط درون سازمانی یعنی مدیر سازمان باید از داخل سازمان هم شناخت داشته باشد و آن را خوب بشناسد با مدیران فنی ، مالی، اداری ارتباط داشته باشد. و مسایل شرکت را خوب بداند. شناخت از مسائل درونی شرکت در ارتباطات بیرونی موثر و در ارتباطات درونی سبب افزایش انسجام سازمانی می شود.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان در ادامه با تاکید بر اینکه مدیر روابط عمومی باید مستقیما با مدیر عامل مرتبط باشد افزود: متاسفانه برخی مسئولین شناخت درستی از بیمه ندارند این در حالی است که بیمه یکی از بهترین نهادهایی است که می تواند به مردم خدمات بدهد و از تنش های سیاسی جامعه جلوگیری کند.

وی تاکید کرد مدیران روابط عمومی باید نیازهای مشتریان را به خوبی بشناسند تا ضمن شناخت نقاط قوت خدمت رسانی، برای بیمه گذار ایجاد مطلوبیت نمایند و رضایت مشتری را کسب نمایند. ایجاد مطلوبیت بدین معناست که بیمه گذاری که خسارت دیده و ناراحت است، شرکت های بیمه را با لبخند و رضایت ترک نماید.

فتحعلی گفت مدیر روابط عمومی باید بررسی کند که با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم در کشور، مردم توان خرید چه نوع بیمه نامه ای را دارند و از سوی دیگر راه های سهولت خدمات رسانی به مشتریان از جمله امکانات مبتنی بر فناوری اطلاعات را شناسایی و عملیاتی نماید و ارتباطات بین بیمه گذار و بیمه گر را به سادگی و سرعت برقرار نماید.

فتحعلی در ادامه، نتیجه ارتباط موثر و قوی با مشتری را تنها راه موفقیت در استراتژی بازاریابی دانست و از مدیران روابط عمومی شرکت ها خواست که فرهنگ اتکای شرکت ها به بیمه های شخص ثالث و درمان تکمیلی را اصلاح نمایند.

* کد خبر: 595

این را نیز بررسی کنید

بیمه دانا

دکترکاردگر، مدیرعامل بیمه دانا مطرح کرد: توانمندسازی سرمایه انسانی، اصل مهم فرایند تکامل صنعت بیمه

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، ساختار نهادی صنعت بیمه در اکوسیستم مبتنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *