دوشنبه , ۱۶ مهر ۱۴۰۳

پیشنهادهای «پورزرندی»‌ برای شکوفایی شهری

مدیرعامل بانک شهر با اعلام اینکه بانک شهر پیش‌ قراول تحقق بانکداری الکترونیک در ایران است، گفت: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات شهرنشینی در جهان، توسعه شهرها با ملاک‌های شهر پایدار و تحقق کامل هوشمندسازی‌های الکترونیکی است.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، حسین محمد پورزرندی طی سخنانی در اجلاس “شهرداران برای شکوفایی شهری” در وین با تاکید بر اینکه بیش از هر زمان دیگری توسعه شهرها باید با نگاه هوشمند صورت گیرد، تصریح کرد: جمعیت جهان ۷٫۲ میلیارد نفر و میزان جمعیت شهری ۳٫۵ میلیارد نفر است. همچنین بر‌ اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به ۹٫۱ میلیارد نفر و جمعیت شهری نیز به ۶٫۳ میلیارد نفر خواهد رسید و از همین رو بیش از هر زمان دیگری توسعه شهرها می‌بایست مطابق با شاخص‌های پایداری و هوشمندی صورت گیرد.

دکتر پورزرندی توسعه شهرها با نگاهی هوشمندسازی را پیش شرط توسعه کلانشهرها در شرایط کنونی دانست و گفت: شهر هوشمند، شهرالکترونیک و شهر مجازی واژه‌هایی هستند که شهروند الکترونیک را به دنیای جدید و زندگی در شهرهای مدرن دعوت می‌کنند. شهرهایی که در آن فرصت فعالیت‌های غیرحضوری برای تک تک شهروندان فراهم است و هر فردی می‌تواند از داخل خانه خود به صورت آنلاین خرید و پرداخت داشته باشد.

پورزرندی در تشریح چگونگی شکل گیری بانک شهر و ابعاد اثرگذار آن در تحقق شهر الکترونیک و هوشمند عنوان کرد: بانک شهر با اهداف ویژه در خصوص ابعاد متنوع توسعه پایدار شهرها در سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۸۸ با مجوز رسمی از بانک مرکزی افتتاح شد. بانکی که در تمام سال‌های فعالیتش کوشیده بازوی کمکی مدیریت شهرها باشد و از هزینه‌های غیرضروری در دل شهرها بکاهد.

وی ادامه داد: فعالیت اصلی که بانک شهر برای خود در نظر گرفته است، تامین مالی پروژه‌های اقتصادی، عمرانی، محیط زیست شهری، اجتماعی و فرهنگی شهرهاست. ضمن آنکه ارائه خدمات نوین به تک تک شهروندان و پیش‌قراول شدن در بانکداری الکترونیک از دیگر اولویت‌های بانک شهر است.

پورزرندی با یادآوری اینکه بانکداری الکترونیک در پیش‌نویس برنامه ششم توسعه بارها مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در راستای تحقق اهداف والا در مسیر توسعه شهرهای الکترونیک، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بانک داری الکترونیکی است.

مدیرعامل بانک شهر تعامل دو سویه بانک شهر و مدیریت شهری را از پیش‌شرط‌های پیشبرد اهداف بانکداری الکترونیک دانست و افزود: نباید فراموش کنیم که شهرداری‌ها و شهروندان در تامین منابع مالی بانک شهر نقش بسزایی دارند و بانک شهر نیز با ارائه خدمات ویژه روز به روز دامنه این ارتباط موثر و دوسویه را گسترش می‌دهد.

کد خبر: 552

این را نیز بررسی کنید

«پیامک» تراکنش، یک خدمت منحصر به فرد از «سپینو»

بانک صادرات ایران امکان فعالسازی غیرحضوری خدمات ارسال پیامک تراکنش ها را ایجاد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *