مدیرکل روابط عمومی بانک تجارت با بیان این که در ایران بین بانکها و مردم همواره نوعی دیوار بی اعتمادی وجود داشته و نقش بانک ها در اقتصاد کشور همواره در بدنه طبقات مختلف جامعه با نوعی سوءظن مورد قضاوت قرار گرفته است، گفت: دیوار بی اعتمادی بین مردم و بانک ها باید فرو ریخته شود.
به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، ابراهیم کاظم پور در آستانه برگزاری “نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری” افزود: جدا از ریشههای تاریخی این موضوع، طی سال های اخیر نیز شاهد هجمه های غیرمنصفانه به شبکه بانکی بوده ایم و متاسفانه باید اذعان داشت که تاکنون هیچ تلاش موثر و نظام مندی از سوی بانک ها برای تصحیح و تغییر این نگاه صورت نگرفته است.
او ادامه داد: خدمات بزرگ بانک ها برای توسعه و پیشرفت کشور از طریق اعطای هزاران هزار میلیارد ریال تسهیلات به پروژه های مختلف هیچگاه انعکاس درست و مناسبی در فضای رسانه ای کشور نداشته است.
وی با اشاره به این که در مسیر تغییر این وضعیت، نقش واحدهای روابط عمومی بانک ها بسیار حساس تر از گذشته است، گفت: واحدهای روابط عمومی شبکه بانکی می توانند با شکل دهی یک سامانه مشترک ارتباطی به تبیین خدمات نظام بانکی به اقتصاد کشور بپردازند و انتقادات غیرمنصفانه و غیراخلاقی را با سرعت، هماهنگ و موثر پاسخگو باشند.
او یادآور شد: اگر در مجموعه روابط عمومی شبکه بانکی، دانش و اعتماد به نفس لازم برای تولید محتوای با کیفیت و به کارگیری روش ها و ابزارهای جدید فراهم شود آنگاه ایفای نقش موثر در ارتقاء جایگاه حرفه ای بانک ها و بانکداری در ایران برای روابط عمومی ها میسر خواهد شد.
کد خبر: 491