جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شورای رقابت بر بازار پولی و بانکی کشور نظارت می‌کند

رئیس شورای رقابت تاکید کرد که بازار پولی و بانکی کشور هم از نظارت این شورا مستثنی نیست.

رضا شیوا در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه مبنی بر این که آیا ایجاد محدودیت‌های مختلف از سوی بانک مرکزی برای موسسات اعتباری خلاف اصل رقابت نیست، گفت: بانک مرکزی بر همه بانک‌ها و موسساتی که به عنوعی با پول سروکار دارند نظارت عالیه دارد.

وی افزود: بانک مرکزی وظیفه دارد شرایط تاسیس بانک و هر نوع فعالیت پولی و بانکی را در کشور تدوین و اطلاع رسانی کند، بنابراین هر کس که این شرایط را دارد می‌تواند از بانک مرکزی مجوز بگیرد.

شیوا تاکید کرد: موسساتی که بدون مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کنند، طبق قانون باید متوقف شوند، چون آنها با پول مردم و کشور سروکار دارند. با این حال ما از بانک مرکزی خواسته بودیم همزمان برای رقابتی کردن بازار و حفظ منافع کشور، سقف و کفی برای نرخ سود تعیین کند.

رئیس شواری رقابت با بیان این که این قبیل اقدامات محدودیت نیست،‌ بلکه حفظ منافع کشور است،‌ ادامه داد: از دیدگاه من اگر موسسه‌ای الزامات و قوانین بانکی را رعایت نمی‌کند باید از بانک مرکزی تذکر بگیرد.

شیوا با بیان این که تا وقتیانحصاری در بازار پولی و مالی کشور ایجاد نشود نیازی به دخالت شورای رقابت در بازار نیست، ادامه داد: با این حال اگر مجوزی خارج از شرایط نرمال و در فضایی غیررقابتی داده شود، شورا در موضوع دخالت می‌کند.

کد خبر: 394

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *