جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آغاز طرح «بیمه شخص ثالث راننده محور» از ابتدای سال ۱۳۹۹

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که «راننده محور شدن بیمه شخص ثالث» از ابتدای سال ۱۳۹۹ به صورت پایلوت پیاده سازی می شود.

غلامرضا سلیمانی امیری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان با تاکید بر این که «راننده محور شدن» بیمه شخص ثالث، هیچ ارتباطی با نرخ حق بیمه «پایه» ندارد، گفت: به طور طبیعی وقتی برای خودرویی بیمه نامه صادر می شود، تخفیف هایی برای آن در نظر گرفته می شود که این تخفیف ها می تواند بر اساس سوابق راننده، متغیر باشد.

وی افزود: در طرح «راننده محور شدن بیمه شخص ثالث»، حق بیمه بر اساس ویژگی های راننده تعیین می شود، به همین دلیل ممکن است حق بیمه شخص ثالث برای یک خودرو کمتر و برای خودروی دیگر بیشتر باشد.

سلیمانی امیری در پاسخ به این سوال که «راننده محور شدن بیمه شخص ثالث» از چه زمانی اجرا می شود، گفت: با همکاری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، در حال جمع آوری اطلاعات رانندگان هستیم و این روند تا آخر سال ۹۸ طول می کشد.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار امیدواری کرد که پس از طی این دوره، طرح «راننده محور شدن بیمه شخص ثالث» به صورت پایلوت از ابتدای سال ۱۳۹۹ اجرایی شود.

وی همچنین درباره علت عدم جایگزینی بیمه نامه های شخص ثالث کاغذی با کارت های الکترونیکی که مدت ها پیش خبرش اعلام شده بود نیز گفت: باید نرم افزار مربوط به این کار آن آماده شود. موافقت نامه ای در این زمینه با ناجا امضا شده و در حال تهیه نرم افزار آن هستیم.

کد خبر: 9677

این را نیز بررسی کنید

کسری صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی، در یک سال ۲٫۳ برابر شد!

صندوق های بازنشستگی در کشور با چالش هایی مواجه شده اند، به گونه ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *