پنج شنبه , ۲۲ آذر ۱۳۹۷
خانه » بیمه » «بیمه تعاون» روی سکوی پرش

«بیمه تعاون» روی سکوی پرش

شرکت بیمه تعاون در پنجمین سال فعالیت، رسالت اصلی خود را در تأمین منافع ذینفعان از طریق ارائه خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری بهینه و حضور پایدار و موثر در بازار بیمه کشور به ویژه بخش تعاون می داند.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، بر این اساس و به خصوص از زمان شروع مسئولیت دکتر یونس مظلومی به عنوان مدیر عامل در شرکت بیمه تعاون و با توجه به اینکه ایشان با یک نگاه روشن همیشه در تمامی سطوح خلاقیت و فن بازاریابی را چاشنی دانش فنی کرده اند، فصل جدیدی از موفقیت های شرکت بیمه تعاون به عنوان یک شرکت نوپا در صنعت بیمه رقم خورده است.

گوشه ای از اقدامات مهم ایشان از زمان تصدی مسئولیت مدیر عاملی شرکت بیمه تعاون به این شرح است:

افزایش پرتفوی شرکت معادل ۷۸ درصد که همراه با توزیع مناسب پرتفو در رشته‌های مختلف و سودآور بیمه‌ای بوده است.

تشکیل کمیته وصول مطالبات به صورت ماهانه با حضور شخص مدیرعامل و سایر مدیران اعم از فنی و پشتیبانی که با پیگیری‌های مکرر، منجر به وصول و تعیین تکلیف مبلغی در حدود ۳۰ میلیارد ریال از بدهی‌های سررسید شده منقضی شده شرکت شد و در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

سود شرکت با افزایش چشمگیر، رشدی معادل ۱۱۵ درصد داشت که نشان از جذب پرتفوهای سودآور و مدیریت منطقی هزینه‌ها دارد.

برگزاری دوره‌های آموزشی فنی-کاربردی کارکنان از جمله کارشناسان شعب سراسر کشور به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده و به عنوان یکی از استراتژی‌های مهم شرکت در توانمندسازی کارکنان.

به کارگیری نیروهای توانمند و مجرب و مورد تأیید بیمه مرکزی در سمت‌های کلیدی که به دلیل خالی بودن تصدی آن‌ها، بارها از سوی بیمه مرکزی تذکراتی اعلام شده بود.

اقدام به تشکیل کمیته تدوین استراتژی جهت تعیین چشم انداز، مأموریت و استراتژی شرکت که جای خالی آن از ابتدای تأسیس در شرکت تا کنون به چشم می‌خورد.

تلاش در جهت استانداردسازی اقدامات و فعالیت‌های شرکت از طریق تصمیم به استقرار سیستم‌های ISO (مدیریت کیفیت، رضایت مشتری، شکایت مشتری) که مسلماً رشد بهره وری را به دنبال خواهد داشت و از هر گونه اقدام سلیقه‌ای توسط واحدها جلوگیری خواهد کرد.

تلاش و اقدام به استقرار سیستم کارت امتیازی متوازن (BSC) به منظور اندازه گیری و ارزشیابی علمی و منطقی عملکرد واحدها و اتصال آن به سیستم پرداخت پاداش.

پیگیری و وصول مطالبات از شرکت ها و رفع توقیف حساب‌های شرکت و چندین و چند اقدام مهم دیگر که تماما نشان از همکاری و هماهنگی مجموعه ای از مدیران خلاق و توانمند در تمامی سطوح است.

ترسیم افقی روشن، در راستای سیاست های تدوین شده و تحقق تمام اهداف عالیه شرکت.

بیمه تعاون با تکیه بر یک برنامه ریزی مدون و همکاری تمامی عوامل در بخش ها و ارکان مختلف شرکت، تنها گوشه ای از طرح ها و برنامه های آتی خود را این چنین معرفی می کند:

  • افزایش شعب شرکت در استان ها بر حسب برنامه پیش بینی شده با تأکید بر نفوذ بیمه در کشور
  • افزایش شبکه فروش شرکت با جذب نمایندگان توانمند و متعهد
  • افزایش میزان پرتفوی تولیدی شرکت با تأکید بر جذب بازار بیمه ای بخش تعاونی
  • مدیریت ترکیب سبد پرتفوی نمایندگان بر اساس سیاست گذاری شرکت
  • توسعه محصولات و همچنین طراحی محصولات جدید بیمه ای با شناسایی نیاز مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی در بازار
  • تقویت سیستم آموزش جهت ارتقاء سطح دانش و معلومات کارکنان و نمایندگان
  • فعال نمودن مدیریت سرمایه گذاری با ایجاد شرکت سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای تحقق ترکیب سودآور سرمایه گذاری از محل ذخائر و درآمدها
  • تلاش برای ارائه سرویس های متمایز به مشتریان و افزایش میزان رضایت مندی ایشان
  • راه اندازی شبکه فروش عمر و نمایندگان آیین نامه ۵۴
  • بهره گیری از ظرفیت سهامداران شرکت در جهت توسعه خدمات رسانی و همکاری های دو جانبه
  • تسهیل در دسترسی آسان مشتریان و بیمه گزاران به خدمات شرکت در سراسر کشور از جمله عملیاتی کردن فروش الکترونیکی بیمه نامه
  • پیگیری و عملیاتی کردن طرح افزایش سرمایه شرکت برای افزایش توانگری شرکت و ورود به عرصه ریسک های بزرگ
  • افزایش توانائی و مهارتهای حرفه ای نیروی انسانی به عنوان ارزشمند ترین سرمایه شرکت
  • برگزاری و مدیریت ۲۶ دوره‌ی آموزشی برای ۵۵۳ نفر جمعاٌ به میزان ۱۸،۶۲۸ نفر ساعت با تاکید بر دوره‌های آموزشی متقاضیان اخذ کد نمایندگی (۲۲ نفر) ، دوره‌های آمادگی آزمون بیمه مرکزی (آزمون‌های آداب) (۶۸ نفر)، دوره‌های آموزشی رشته‌های فنی در زمینه‌ی صدور و خسارت و …
  • بهره گرفتن از تلفیق دو روش مجازی و حضوری در آموزش متقاضیان اخذ کد نمایندگی
  • ثبت تقویم آموزشی و بارگزاری اطلاعات مربوط به دوره‌های آموزشی متقاضیان در سامانه سنهاب بیمه مرکزی و اقدام به پیگیری تا تایید نهایی
  • صدور بالغ بر ۴۱۵ گواهینامه پایان دوره آموزشی و حضور در دوره برای متقاضیان آموزش و همکاران
  • تنظیم تقویم آموزشی سال ۹۷ بر اساس انجام نیازسنجی آموزشی از مدیران محترم ستادی و روسای محترم شعب و پس از اخذ موافقت مقام محترم مدیریت عامل
  • به روزرسانی تعاملات فیمابین شرکت و بیمه مرکزی و سایر بیمه گران اتکایی
  • تهیه گواهی امنیت برای پرتال اصلی شرکت و تمامی زیرمجموعه‌های آن (SSL-HTTPS)
  • کاهش هزینه ارایه خدمت از طریق برون سپاری در راستای افزایش بهره وری

بیمه تعاون به دنبال دستیابی به اهدافی است که نه تنها منافع بنگاه اقتصادی خود را تامین می کند، بلکه با افزایش رو به تزاید استفاده کنندگان از طرح های بیمه ای سودمند، شاخص های توسعه یافتگی در جوامع توسعه یافته را در جامعه ایرانی اسلامی مان نهادینه کند؛ هدفی که به عنوان یک رسالت مهم در صنعت بیمه به شمار می رود.

پیش بینی ما این است که بیمه تعاون با وجود ثبات موقعیت خود در بازار بیمه کشور طی پنج سال گذشته، بتواند رسالت خود را در تمام زمینه ها به نحو احسن به انجام‌ رسانده و در ترویج و اعتلای فرهنگ ‌بیمه در کشور نقش قابل توجهی ایفا کند.

* کد خبر: 9209

این را نیز بررسی کنید

مقاله برتر بیمه آسیا در همایش ملی بیمه و توسعه

مقاله “نقش فناوری اطلاعات در کاهش تقلبات و تخلفات بیمه ای” به عنوان مقاله برتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *