سه شنبه , ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
خانه » ویژه » چطور می توان از شرکت بیمه گر شکایت کرد؟

چطور می توان از شرکت بیمه گر شکایت کرد؟

برخی بیمه گزاران پس از مراجعه به شرکت های بیمه گر از نحوه رسیدگی به پرونده خسارت، نحوه صدور بیمه نامه و یا سایر مسائل در این حوزه شکایت دارند. معمولا شرکت های بیمه، مرکزی را برای رسیدگی به این نوع شکایات در نظر گرفته اند، اما در صورتی که شرکت به هر دلیلی شکایت بیمه گزار را وارد ندانست اما بیمه گزار به این موضوع اصرار کرد، تکلیف چیست؟

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، فصل پنجم از آیین نامه شماره ۷۱ مصوب شورای عالی بیمه، مربوط به فرآیند رسیدگی به شکایات بیمه ای است. این ماده تصریح می کند: در صورت عدم رسیدگی به شکایات بیمه ای در شرکت بیمه، بیمه گزاران، بیمه شدگان یا صاحبان حقوق آنها می توانند موضوع مورد اختلاف را به صورت کتبی و همراه مدارک و دلایل لازم به بیمه مرکزی اعلام و تقاضای رسیدگی کنند.

بیمه مرکزی در صورت لزوم موضوع را همراه مستندات آن برای ارائه توضیحات لازم به شرکت بیمه ذیربط اعلام خواهد کرد. شرکت بیمه هم موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از دریافت مدارک فوق، پاسخ خود را به صورت مستند و مستدل به بیمه مرکزی اعلام کند. بیمه مرکزی نیز پس از بررسی شکایات واصله، نظر خود را در مدت زمان متعارف به صورت مکتوب به طرفین اعلام خواهد کرد.

اما روش ثبت این شکایات چیست؟ در حال حاضر بیمه مرکزی امکان ثبت الکترونیکی شکایات را فراهم کرده است.

بیمه گزاران می توانند با مراجعه به سایت بیمه مرکزی از بخش میز خدمات الکترونیک، آیکون پاسخگویی و رسیدگی به شکایات را انتخاب کرده و با پر کردن فرم های مربوطه، شکایت خود را ثبت کنند.

آن طور که اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت نظارت بیمه مرکزی نشان می دهد، از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶۶۵ مورد شکایت از سوی بیمه گزاران در این سامانه ثبت شده که ۱۲۳۹ مورد آن به نفع بیمه گزاران ختم شده است. متوسط زمان پاسخگویی بیمه گران به این شکایات نیز ۲۶ روز بوده است.

* کد خبر: 9160

این را نیز بررسی کنید

ادغام شرکت های بیمه از دستور کار خارج نشده است

آن طور که رئیس کل بیمه مرکزی می گوید، موضوع ادغام شرکت های بیمه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *