جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اجازه انتقاد داریم آقای دبیرکل؟!

حمید رضا نصیری نژادپایگاه خبری خرد و کلان

چند وقت پیش به مناسبت روز خبرنگار، مهمان یکی از شرکت های بیمه بودیم. با مدیرعامل آن شرکت درباره مسائل گوناگون صنعت صحبت شد، از جمله درباره عملکرد سندیکای بیمه گران و تاثیر آن بر بازار بیمه.

مدیرعامل شرکت که نسبت به عملکرد سندیکا انتقاداتی داشت، اعلام کرد که هر صبحانه کاری سندیکا بیش از چهار میلیون تومان هزینه دارد، اما این جلسات دستاورد مشخصی نداشته است.

این جمله ظاهرا به مذاق دبیرکل سندیکای بیمه گران خوش نیامده است. محمد علیپور که به تازگی در یک نشست خبری شرکت کرده، مدیرعامل منتقد را متهم کرده که «جمع و ضرب دو دو تا را هم نمی داند.»

آن طور که سایت سندیکای بیمه گران گزارش داده، علیپور در پاسخ به سوالی دریاره ابهام در عملکرد سندیکا گفته است: «بهتر می دانید مدیران عامل عضو شورای عمومی، مدیرانی ارشد و مسلط به مباحث مالی و اجرایی هستند که هر کدام شرکت های بزرگی را اداره می کنند و با صلاحیت و توجه کامل به عملکرد مالی سندیکا می پردازند.
او اما بلافاصله در پاسخ به این سوال که گفته می شود صبحانه کاری سندیکا بسیار گران است، اظهار کرده که «آن کسی که این حرف را زده است، حساب و کتاب ندانسته و جمع و ضرب دو دو تا را هم نمی داند»!

من البته نمی دانم میان آن مدیرعامل و این دبیرکل چه گذشته است، اما خوب می دانم میان عبارات «مدیران ارشد و مسلط به مباحث مالی و اجرایی» و «جمع و ضرب دو دو تا را هم نمی داند»، فاصله خیلی زیاد است و این گونه تناقض گویی در شان هیچ مقام مسئولی نیست، چه برسد به دبیرکلی که هم «در رشته بیمه تدریس کرده» و هم توقع داشته که وزیر اقتصاد برای انتصاب رئیس کل بیمه مرکزی از او مشورت بگیرد.

از سوی دیگر باید از دبیرکل سندیکای بیمه گران پرسید، چرا اجازه داده مدیرعاملی که «جمع و ضرب دو دو تا را هم نمی داند» عضو شورای عمومی این سندیکا باشد؟ شکی نیست که نهاد سندیکا بسیار مهم و اثر گذار می تواند باشد و در ضرورت وجود آن تردیدی نیست، اما واقعیت این است که نحوه مدیریت آن را می توان نقد کرد.

کد خبر: 8795

این را نیز بررسی کنید

کسری صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی، در یک سال ۲٫۳ برابر شد!

صندوق های بازنشستگی در کشور با چالش هایی مواجه شده اند، به گونه ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *