جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ادغام شرکت های بیمه ممکن نیست

مدیرعامل شرکت بیمه میهن با تاکید بر این که ادغام شرکت های بیمه از لحاظ قانونی با مشکل مواجه است، گفت: به نظر من ادغام شرکت ها امکان پذیر نیست.

مجید بنویدی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان مبنی بر این که آیا احتمال دارد این شرکت جزو اهداف رئیس کل بیمه مرکزی در پروژه ادغام شرکت های بیمه باشد، اظهار کرد: سهامداران شرکت های بیمه را نمی توان به ادغام راضی کرد، اما شاید آنچه مد نظر بوده، سپردن تعهدات یک شرکت به شرکتی دیگر باشد که همین هم بسیار سخت و بعید است.

وی با اشاره به این که شرکت بیمه میهن از شرایط بحرانی عبور کرده و سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی خود را ثبت کرده است، افزود: در مورد ادغام با ما صحبتی نشده و حتی اگر چنین پروژه ای مدنظر بیمه مرکزی باشد، در شرایط کنونی حتما شامل بیمه میهن نخواهد شد.

به گفته بنویدی، حتی در صورت اقدام بیمه مرکزی برای عملیاتی کردن پروژه ای مانند ادغام، این موضوع شامل شرکت هایی خواهد شد که شرایط مدنظر نهاد ناظر از جمله افزایش سرمایه را محقق نکرده اند.

بنویدی همچنین در واکنش به موضوع دیگری درباره این که گفته می شود پیش از این بسیاری از بیمه گزاران شرکت بیمه میهن با پدیده «دریافت خسارت توافقی کمتر از خسارت واقعی» مواجه بوده اند، گفت: با اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث، موضوع خسارات توافقی به طور کلی منتفی است و خسارت دیدگان، خسارت خود را کامل دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه میهن همچنین با انتقاد از شرایط گذشته این شرکت که فروش هیجانی را رواج داده و خسارات عمده ای به بار آورده بود، گفت: اکنون شرکت ۳۰۰ نماینده دارد و تا جذب ۱۹۸ نماینده دیگر هم مجوز دارد، اما فروش کنترل شده و هدفمند در دستور کار است، به طوری که حاضریم سهم کمی از بازار داشته باشیم، اما بتوانیم خسارت بیمه گزار را به درستی بپردازیم.

وی با بیان این که شرکت بیمه میهن نسبت به عمر ۱۰ ساله خود تکامل کافی نداشته است، گفت: دارایی های بیمه میهن در شرایط خوبی است و اغلب شعب ما در سراسر کشور، ملکی است.

بنویدی با اشاره به تقویت دارایی های شرکت از طریق وصول مطالبات معوق و فروش دارایی های مازاد، ادامه داد: کادر شرکت بسیار ضعیف بود و این مانع حرکت های توسعه ای می شد، اما اکنون همه تلاش ما جذب نمایندگان و مدیران توانمند است.

مدیرعامل بیمه میهن همچنین از ادامه فعالیت این شرکت برای فروش بیمه نامه شخص ثالث خبر داد و گفت: بیمه شخص ثالث رگ حیات شرکت و شبکه نمایندگی است و از آنجا که شرکت توانسته سطح دو توانگری را برای خود اثبات کند، روند فروش این بیمه نامه ادامه خواهد یافت.

بنویدی به این هم اشاره کرد که زیان شرکت در سال جاری متوقف خواهد شد و حتی اندکی سود تقسیم می شود، اما در سال های بعد شرکت در شرایط کاملا سودده قرار خواهد گرفت.

به گفته او، پرتفوی شرکت اصلاح خواهد شد، به طوری که الگوی بازار رعایت می شود، اما در رشته های شخص ثالث و درمان، کمتر از متوسط بازار توسط بیمه میهن به فروش خواهد رسید.

 

کد خبر: 8783

این را نیز بررسی کنید

کسری صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی، در یک سال ۲٫۳ برابر شد!

صندوق های بازنشستگی در کشور با چالش هایی مواجه شده اند، به گونه ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *