سه شنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۷
خانه » ویژه » آیین نامه های مبهم، عامل اختلاف میان بیمه گران و بیمه گزاران

آیین نامه های مبهم، عامل اختلاف میان بیمه گران و بیمه گزاران

مدیرعامل شرکت بیمه دانا تاکید کرد که ابهامات موجود در آیین نامه های مصوب شورای عالی بیمه باعث شده شکایات بیمه گزاران و نمایندگان از این شرکت تا حدی افزایش یابد.

بیژن صادق که در مراسم رونمایی از نرم افزار جامع بیمه گری شرکت بیمه دانا به خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان پاسخ می داد، درباره این که چرا شکایات از این شرکت در سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گزاران بیمه مرکزی بالاست، گفت: بسیاری از این شکایات به دلیل عدم تناسب آیین نامه و مقررات است.

وی افزود: این قوانین و مقررات که از سوی نهاد ناظر به شرکت ها ابلاغ شده، گاه مبهم هستند و عباراتی مانند «می توانند» در آنها زیاد استفاده شده است، از این رو شرکت به تشخیص خود آنها را عملیاتی می کند، اما با شکایت بیمه گزاران یا نمایندگان مواجه می شود.

صادق با اشاره به این که چنین مواردی معمولا به دادگاه یا نهاد ناظر ارجاع می شود، اظهار کرد: در نهایت نظر داور اعمال می شود، اما واقعیت این است که ابهامات موجود در مقررات قابل توجه است.

وی همچنین با اعلام این که سرمایه این شرکت هم اکنون حدود ۱۰۲ میلیارد تومان است، از برنامه ریزی برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی به ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد و در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا مدیرعامل بیمه دانا مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هست یا خیر، گفت: بیمه دانا نه بودجه ای از دولت می گیرد و نه تحت قانون مدیریت خدمات کشوری اداه می شود، بنابراین شرکتی دولتی نیست.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و با بیان این که حتی در شرایط کنونی، صنعت بیمه نسبت به سایر بخش های اقتصاد کشور عملکرد بهتری داشته است، گفت: خوشبختانه عملکرد شرکت بیمه دانا نیز در صنعت بیمه مطلوب بوده و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده اوضاع بهتر هم بشود.

صادق به وجود برخی پرتفوها و قرادادهای بیمه ۲۰ ساله در این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: گرچه وصول حق بیمه از نهادهای دولتی کمی سخت است و با تاخیر صورت می گیرد، ولی ما تعهد اخلاقی نسبت به برخی بیمه گزاران داریم و به همین دلیل همکاری را ادامه می دهیم.

نایب رئیس هیات مدیره بیمه دانا همچنبن با بیان این که بیمه درمان این شرکت به یک برند تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه ساختارها در شرکت اصلاح شده به طوری که پرتفوی شرکت ۳٫۵ برابر شده است.

مدیرعامل بیمه دانا همچنین گفت: رکود اقتصادی، بیمه های مهندسی و مسئولیت را تحت تاثیر قرار داده است و روند فروش آنها را نزولی کرده است.

* کد خبر: 8769

این را نیز بررسی کنید

در سندیکای بیمه گران اعلام شد: پرداخت کامل خسارت سانچی/ مقابله با نرخ شکنی بیمه های درمان

دبیران کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران امروز در جمع خبرنگاران به سوالات آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *