Quantcast
شفاف سازی، وظیفه رسانه است – پایگاه خبری خرد و کلان
دوشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۶
خانه » ویژه » شفاف سازی، وظیفه رسانه است

شفاف سازی، وظیفه رسانه است

پایگاه خبری خرد و کلان – حسین کریم خان زند*

من اگر چه کمتر اهل مصاحبه هستم، اما با رسانه ها در تعاملم و تعامل با رسانه را الزامی می دانم. معتقدم قدرت رسانه بسیار زیاد است و رسانه می تواند همه چیز را به چالش بکشد. مهم این است که اصول کار حرفه ای در رسانه، مانند همه کارهای دیگر رعایت شود.

از دیدگاه من، رسانه ای که حقایق را منتشر و شفاف سازی می کند، به وظیفه اش عمل کرده است. طبیعی است که این روش به مذاق عده ای خوش نمی آید و در نتیجه ممکن است رسانه را هم با مشکلاتی رو به رو کند.

در نقطه مقابل، رسانه ای که حقیقت را بازگو نمی کند یا موضوعات را وارونه جلوه می دهد، می تواند یک ریسک تلقی شود، اما رسانه ذاتا ریسک نیست. ممکن است رسانه ای که از من خوشش نمی آید، مطلبی غیرواقعی علیه من منتشر کند. در چنین شرایطی این رسانه است که با تزلزل اعتبار مواجه می شود.

دیده ام که برخی رسانه ها صورت های مالی شرکت ها را تحلیل و بررسی می کنند. حتی برخی قراردادهای شرکت های بیمه هم زیر ذره بین رسانه ها قرار گرفته است. این کار دقیقا وظیفه رسانه است و کسی نمی تواند به آن خرده بگیرد. وقتی رسانه نگاهش را نسبت به یک قرارداد مطرح می کند، طرفین قرارداد هم می توانند نسبت به مطالب مطرح شده توسط رسانه پاسخ بدهند.

از سوی دیگر معتقدم جای کارهای تحقیقاتی در رسانه ها خالی است. اگر منابع مالی خوبی برای این کار تامین شود، اهالی رسانه می توانند همکاران خوبی برای انجام کارهای تحقیقاتی باشند. در حال حاضر اقدامات زیادی در حوزه تحقیقات در صنعت بیمه انجام می شود، اما تقریبا هیچ کدام جنبه کاربردی ندارد و نتوانسته است مشکلی از صنعت حل کند. ما می توانیم با استفاده از ظرفیت رسانه، این حوزه را متحول کنیم.

* مدیرعامل شرکت بیمه نوین

* کد خبر: 7285

این را نیز بررسی کنید

سود خالص «بیمه مرکزی» شش و نیم برابر شد

سود خالص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ حدود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *