Quantcast
جای خالی تبلیغات هوشمند در صنعت بیمه – پایگاه خبری خرد و کلان
یکشنبه , ۲۶ آذر ۱۳۹۶
خانه » ویژه » جای خالی تبلیغات هوشمند در صنعت بیمه

جای خالی تبلیغات هوشمند در صنعت بیمه

این روزها دست کم سه شرکت بیمه ای در حال پخش تبلیغات تلویزیونی هستند، اما یکی تنها به نوشته ای اکتفا کرده که هیچ توضیحی در آن نیست و دیگری ترجیح داده به جای تبلیغ محصول، چهره مدیران فوتوژنیک اش را به رخ بیننده بکشد. در این میان تنها یک شرکت است که علاوه بر تبلیغ محصول، از جزئیات هوشمندانه ای در تولید کلیپ تلویزیونی استفاده کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، بارها گفته شده که فرهنگ سازی برای توسعه دانش بیمه ای مردم باید جدی گرفته شود، اما این فرهنگ سازی در بهترین حالت به نصب چند بیلبورد در خیابان های شهر منتهی شده که آن هم نه محصول و خدمات بیمه ای، بلکه برند شرکت ها را به نمایش گذاشته است.
اما سوال این است که واقعا آگاه کردن مردم از خدمات صنعت بیمه به عهده کیست؟ آیا شرکت های بیمه نمی توانند بخشی از منابع توسعه بازار خود را به فرهنگ سازی اختصاص بدهند؟ آیا بیمه مرکزی در این میان متولی است؟ آیا ضعف دانش بیمه ای شرکت های مشاور تبلیغات باعث شده که کمتر شاهد تبلیغات درست در این زمینه باشیم؟
به نظر می رسد بهترین روش برای توسعه فرهنگ بیمه، تمرکز بر محصولات است. به طور کلی مردم می دانند که داشتن بیمه نامه در زمان حادثه می تواند مزیت مهمی برایشان محسوب شود، اما واقعیت این است که آنها هنوز نمی دانند چه چیزی را می توان بیمه کرد.
تصور عموم مردم از بیمه، به همان بیمه شخص ثالث و یا بدنه اتوموبیل خلاصه می شود. عامه مردم اصولا نمی دانند که «عمر» را هم می توان بیمه کرد و یا حتی همین بیمه نامه عمر، انواع متعددی دارد. این همان چیزی است که شرکت های بیمه باید بر آن تمرکز کرده و آن را تبلیغ کنند.
به تازگی شرکت بیمه ملت چنین روندی را در پیش گرفته و طرح «بیمه مستمری زنان خانه دار» را در تلویزیون تبلیغ می کند. پخش کلیپ تبلیغاتی این طرح با صدای «مهرانه مهین ترابی» که خاطره خوش حضور او در سریال های «همسران» و «خانه سبز» به یاد همه مانده، اثر این کلیپ را دو چندان کرده است.
او در خانه سبز، علاوه بر «همسر» بودن، یک وکیل دادگستری هم بود. او یک نوستالژی قوی برای دختران متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ است که در حال حاضر بخش زیادی از آنها خود به زنانی خانه دار یا شاغل تبدیل شده اند.
در این کلیپ نشان داده شده که زنان به عنوان نیمی از جامعه، می توانند با هزینه اندک، آینده مالی خود را تضمین کنند. طبیعی است که تمرکز بیمه ملت بر این بخش از جامعه، طراحی محصول اختصاصی و تبلیغ درست آن، در نهایت منافع شرکت را نیز تامین خواهد کرد.

* کد خبر: 6963

این را نیز بررسی کنید

سود خالص «بیمه مرکزی» شش و نیم برابر شد

سود خالص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ حدود …