جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

صفدری درباره نقل و انتقال پول بین ایران و فرانسه اطمینان داد

مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ما تاکید کرد که مانعی بر سر انتقال پول از خارج به داخل در زمینه قراردادهای اتکایی این شرکت وجود ندارد.

مجید صفدری در نشست خبری خود با اعلام این که بیمه ما توانسته با دو شرکت بیمه فرانسوی پارتنری و اسکور وارد مذاکره شده و با یکی از این شرکت ها قرارداد منعقد کند، گفت که این قراردادها اتکایی است.

خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان از او پرسید: با توجه به مشکلاتی که در حوزه نقل و انتقال پول وجود دارد و گفته می شود هنوز موانع بانکی به طور کامل مرتفع نشده، در صورت بروز خسارت و نیاز به انتقال پول از خارج به داخل، این عملیات چگونه انجام خواهد شد؟

صفدری در پاسخ به این سوال گفت: این موضوع به طور کامل کارشناسی شده و مشکلی در زمینه انتقال پول نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ما افزود: تا کنون برای نقل و انتقال پول از خارج به داخل و برعکس، مشکلی نداشته ایم و برای همه آن چه در این باره ممکن است پیش بیاید، راه حل هایی اندیشیده شده است.

مدیرعامل بیمه ما در پاسخ به این سوال که آیا بیمه مرکزی طی دو هفته گذشته بخشنامه‌ای را به شرکت‌های بیمه داده و طبق آن بخشنامه شرکت‌های بیمه مجوز داشتند ۱۰ درصد بیمه‌نامه شخص ثالث را گران کند؟ گفت: طی چند سال گذشته حق بیمه شخص ثالث افزایش پیدا نکرده بود. از طرفی تعهدات افزایش یافته بود و علاوه بر این در آیین نامه جدید نکات خوبی ذکر شده بود ولی متاسفانه حق بیمه افزایش یافته نبود. در همین راستا و برای خدمات‌رسانی مناسب و شایسته بیمه مرکزی این بخشنامه را به شرکت‌های بیمه داد.

صفدری درباره اولین مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نیز اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم اولین مجمع عمومی عادی سالانه را علی‌ رغم همه تغییرات و روش‌های تعیین کفایت‌های ذخایر برگزار کنیم. ما بالاترین DPS را در صنعت بیمه محقق کردیم و توانستیم ۱۷۰ ریال به ازای هر سهم بین سهامدارانمان توزیع کنیم.

وی توضیح داد: در سال گذشته توانستیم ۱.۴۵ درصد افزایش سهم بازار را داشته باشیم که این موضوع با ترکیب سبد مناسب، مدیریت ریسک و تحلیل ریسک و گرفتن حق بیمه‌های واقعی محقق شد.

مدیرعامل بیمه ما افزود: همچنین ما امروز آیین نامه ۵۴ را در شرکت اجرایی کردیم ان‌شاءالله بتوانیم بعد از این اثبات کنیم که صنعت بیمه می‌تواند برای جوانان تحصیلکرده اشتغالزایی کند.

صفدری در پاسخ به سوالی در این باره که انتظارات شما از وزیر اقتصاد دولت دوازدهم چیست، گفت: از دیدگاه من وزارت اقتصاد باید به صنعت بیمه اهمیت بدهد، چرا که بیمه‌های بازرگانی برای کشور آسایش و آرامش ایجاد می‌کند و باعث صیانت از اقتصاد کشور می‌شود. خوشبختانه گسترش بازار سرمایه جزو برنامه‌های وزیر پیشنهادی است. امیدوارم وزیر جدید به حذف عوارض و مالیات از شرکت‌های بیمه کمک کند، چرا که این موضوعات مانع از ورود سرمایه‌های جدید به صنعت بیمه می‌شوند.

وی با اشاره به سهم ۲.۱ درصدی صنعت بیمه در اقتصاد کشور گفت: این سهم کم زیبنده اقتصاد کشور ما نیست. کشور ما کشور بزرگی است با منابع بسیار وسیع و صنعت بیمه باید نقش بزرگی در این کشور داشته باشد.

مدیرعامل بیمه ما با اشاره به رتبه‌بندی شرکت‌ها توسط سازمان بورس گفت: ما توانستیم در بین تمام شرکت‌های حاضر در بازار اول بورس جایگاه ۵۶ را به دست بیاوریم و همچنین ۵۶ رتبه ارتقا پیدا کنیم. با اینکه ما در ریسک‌های بزرگ ورود نکردیم، توانستیم با خرده‌فروشی ۲۰ درصد فروش‌مان را بالا ببریم. به روستاها رفتیم و به روستاییان بیمه عمر فروختیم. همچنین فروش بیمه‌نامه را به روش‌های جدید اجرایی کردیم. از دیدگاه ما روش‌های قدیمی در فروش بیمه‌نامه منسوخ شده و باید از طریق روش‌های جدید بیمه‌نامه به فروش رساند.

کد خبر: 6732

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *