Quantcast
صدور بیمه نامه شخص ثالث کوتاه مدت و انتشار صورت های مالی بیمه مرکزی منتفی شد – پایگاه خبری خرد و کلان
دوشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۶
خانه » ویژه » صدور بیمه نامه شخص ثالث کوتاه مدت و انتشار صورت های مالی بیمه مرکزی منتفی شد

صدور بیمه نامه شخص ثالث کوتاه مدت و انتشار صورت های مالی بیمه مرکزی منتفی شد

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که موضوع صدور بیمه نامه شخص ثالث کوتاه مدت یک ماهه منتفی است.

عبدالناصر همتی در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان مبنی بر این که سرانجام طرح صدور بیمه نامه شخص ثالث کوتاه مدت برای خودروهای صفر کیلومتر به کجا رسید، گفت: خوشبختانه در این باره با همکاری خوب شرکت بیمه ایران، محوریت صدور بیمه نامه به عهده این شرکت گذاشته شد.

وی افزود: با روال کنونی، دیگر مشکلات قبلی در صدور بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای صفر کیلومتر وجود ندارد و عملا موضوع صدور بیمه نامه کوتاه مدت منتفی شده است.

پیش از این خودروسازان بیمه نامه شخص ثالث چند شرکت خاص را برای خودروهای صفر کیلومتر صادر می کردند و این باعث گلایه مشتریان شده بود، اما به تازگی این روال تغییر کرده است. هم اکنون لیدر صدور بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر، شرکت بیمه ایران است و این شرکت بر اساس یک روال منطقی، بیمه نامه ها را میان شرکت های متعدد توزیع می کند.

همتی اما به سوال دیگری هم پاسخ داد و آن این بود که «چرا بر خلاف قول قبلی، صورت های مالی بیمه مرکزی منتشر نشده است؟»

او که پیش از این گفته بود صورت های مالی بیمه مرکزی را بر روی سایت کدال قرار خواهد داد، این بار موضعش را تغییر داد و به محرمانه بودن برخی اطلاعات اشاره کرد. رئیس کل بیمه مرکزی گفت: صورتهای مالی بیمه مرکزی با صورتهای مالی ویژه اتکایی دوران تحریم پیوست است که آن هم شامل اطلاعات محرمانه است.

همتی ادامه داد: ممکن است انتشار این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار بگیرد، به همین دلیل باید اجازه داد کمی از این فضا خارج شویم تا بتوانیم دست کم بخشی از اطلاعات را جداگانه منتشر کنیم.

همتی در ادامه این نشست از افزایش ذخایر بیمه های زندگی و غیر زندگی شرکت های بیمه در سال گذشته به ۲۹ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: نظارت خوبی بر وضعیت ذخایر شرکتهای بیمه شد و مطمئنا در سال آینده وضعیت شرکت های بیمه بهترخواهد داشت.
وی افزود: طى یکسال گذشته صنعت بیمه علی رغم حوادث تلخ زیادی همچون قطار سمنان، پتروشیمی بوعلی، ساختمان پلاسکو و اخیرا معدن یورت، ودهها هزارحادثه دیگر بدون هیچ مشکل خسارات را پرداخت کرد که این نشان از توانمندی صنعت بیمه دارد.
دکتر همتی، با اشاره به عبور بیمه شخص ثالث از بحران واجراى تدریجى مفادقانون جدید بیمه شخص ثالث و همکاری شرکت های بیمه در اجرای قانون گفت: متاسفانه در سه سال گذشته خسارات بیمه درمان به دلیل بالارفتن شدید تعرفه ها از یک طرف و ارایه نرخ های غیر فنی توسط شرکتها براى جذب پرتفو به شرکت های بیمه زیان وارد کرد که با هماهنگی های صورت گرفته از سوی سندیکا و شرکت های بیمه درحال کنترل آن هستیم.
رئیس کل بیمه مرکزی از رشد بیمه های عمر در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه شرکت های بیمه در این راستا فعالیت های خوبی داشتند و مردم نیز تا حدودی با مزایای این بیمه آشنا شدند و از ان استقبال کردند.
وی در ادامه گفت:صندوق های بازنشستگی اختیاری نیز باید به نحوى باشدتا در قالب بیمه های زندگی بتوان بر آنها نیز نظارت داشت و با توجه به نقش فعلی بیمه مرکزی، می تواند به عنوان نهاد ناظر آنها وارد عمل شود.
وی در خصوص نقش مدیریت ریسک در واگذاری ریسکهاى بیمه اى به شرکتهاى بیمه خارجى گفت: قطعا در ریسک های بزرگ که پوشش آن از توان صنعت بیمه کشور خارج است، مدیریت ریسک از ارکان اساسی به حساب میاید چرا که شرکت های بیمه خارجی تا اطلاعات کافی از ریسک و نرخ آن نداشته باشند اقدام به پذیرش نمی کنند ما درکشورمان درمورد مدیریت ریسک مشکل جدى داریم و به همین منظور همایش سالیانه بیمه و توسعه امسال با محور مدیریت ریسک برگزار می شود.
وی در ادامه گفت: عدم توجه به مدیریت ریسک بخشى ازذات اقتصاد وبنگاه دولتى است وبا حرکت به سمت خصوصی سازی و افزایش سهامداران خصوصی به تبع مدیریت ریسک دربنگاههابیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.
دکتر همتی دفاع از حقوق صنفی نمایندگان بیمه و کارگزاران را از برنامه های بیمه مرکزی اعلام کرد و گفت: توزیع درامد میان نمایندگان و کارگزاران باید عادلانه تر شود، همچنین در حال حاضر فروش بیمه بتدریج با استفاده ازشیوه هاى نوین وITمحور می شود و این همت شرکتهاى بیمه وشبکه فروش را می طلبد تا خود را با شرایط جدید هماهنگ کنند و سندیکای بیمه گران ایران هم ماموریت یافته است برای این مهم راهکارهای اجرایی ارائه دهد.
وی در پایان مجددا برنقش رسانه ها وخصوصا خبرنگاران درتبیین اقدامات دولت ونیز انعکاس نظرات وخواسته هاى مردم براى اصلاح امور تاکید کرد.

* کد خبر: 6681

این را نیز بررسی کنید

سود خالص «بیمه مرکزی» شش و نیم برابر شد

سود خالص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ حدود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *