Quantcast
نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، منابع روابط عمومی شرکتهای بیمه را تمام کرد – پایگاه خبری خرد و کلان
دوشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۶
خانه » ویژه » نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، منابع روابط عمومی شرکتهای بیمه را تمام کرد

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، منابع روابط عمومی شرکتهای بیمه را تمام کرد

چرا بیست و دومین نمایشگاه نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی تنها با حضور پنج شرکت بیمه برگزار شد؟ چه کسی پاسخ این سوال را می داند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، منتقدان به حضور شرکت های بیمه در نمایشگاه های متعدد، معتقدند «بیمه» محصول نمایشی نیست و آنچه به فروش آن کمک می کند، مذاکره است. از این رو حضور در نمایشگاه های متعدد، توجیه اقتصادی ندارد.

به تازگی، نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد که حدود ۱۵ شرکت بیمه در آن حضور داشتند. با این حال اطلاعات دریافتی نشان می دهد بخشی قابل توجهی از شرکت های بیمه در جلسات اولیه با حضور در این نمایشگاه موافق نبوده اند.

منتقدان معتقد بودند حضور در این نمایشگاه که بازدیدکنندگانش، اعضای باشگاه بانک، بورس و بیمه هستند، دستاوردی برای شرکت های بیمه ندارد و به جذب مشتری منتهی نمی شود. بنابراین آنها ترجیح می دهند در نمایشگاه های تخصصی مانند آنچه در حوزه نفت برگزار می شود، وارد شوند، چون این کار هم به معرفی شرکت و هم به جذب پرتفو می انجامد.

با این حال تجربه برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خلاف این ادعا را نشان داد. اما علت چه بود؟

مدیر روابط عمومی یکی از شرکت های بیمه که در شرکتش در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه حضور داشت در این باره توضیحاتی ارائه کرد. وی با بیان این که شرکت ها برای حضور در نمایشگاه ها چندان اختیاری ندارند، گفت: حضور در برخی نمایشگاه ها مانند نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، تکلیفی است و حضور نداشتن در آنها می تواند تبعات منفی برای شرکت داشته باشد.

او که نخواست نامش فاش شود، افزود: من در جلسه شورای مدیران مدیران روابط عمومی پیش از برگزارش نمایشگاه بروس، بانک و بیمه حضور داشتم و دیدم که تقریبا نیمی از حاضران با برگزاری این نمایشگاه و حضور در آن مخالف بودند، اما بعد دیدم که تقریبا همه آنها در نمایشگاه حاضر شدند و البته یکی از آنها هم شرکت خود ما بود.

به گفته او، این روند نشان می دهد حضور در چنین نمایشگاه هایی چندان به تصمیم شرکت ها ارتباطی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت های بیمه در یک نمایشگاه تخصصی مانند نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور کمرنگی داشتند، گفت: واقعیت این است که شرکت های بیمه توان مالی قابل توجهی برای حضور در نمایشگاه ها ندارند، بنابراین وقتی در آغاز سال، بخش قابل توجهی از منابع این بخش را در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هزینه کرده اند، نمی توانند با فاصله زمانی کم، دوباره در نمایشگاه دیگری مشارکت داشته باشند.

 

* کد خبر: 5923

این را نیز بررسی کنید

سود خالص «بیمه مرکزی» شش و نیم برابر شد

سود خالص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ حدود …