Quantcast
بیمه گر عزیز، لطفا اپلیکیشن بساز! – پایگاه خبری خرد و کلان
یکشنبه , ۲۶ آذر ۱۳۹۶
خانه » ویژه » بیمه گر عزیز، لطفا اپلیکیشن بساز!

بیمه گر عزیز، لطفا اپلیکیشن بساز!

در روزگاری که مردم با اپلیکیشن های موبایلی می توانند سبزی خرد شده سفارش بدهند، جدول حل کنند و حتی طرح روی سنگ قبر را انتخاب کنند، پرداخت حق بیمه از این طریق همچنان سخت و یا غیرممکن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، گفته می شود در برخی کشورها حتی صدور بیمه نامه های اتومبیل به صورت مجازی ممکن شده است، با این حال در کشور ما به دلیل آنچه «تقلب بیمه گزار» نامیده می شود، این کار عملیاتی نمی شود.

شاید این ادعا پذیرفته باشد، اما همه عملیات بیمه گری فقط صدور بیمه نامه نیست. پرداخت حق بیمه یکی از مهمترین چالش های بیمه گزاران است.

امروز بسیاری از کسانی که بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری خریداری کرده اند، با چالش چگونگی پرداخت حق بیمه مواجه اند. پرداخت از طریق کدهای دستوری، یکی از روش هایی است که بیمه گران به بیمه گزاران پیشنهاد می دهند، در حالی که این روش هم با چالش های متعددی مواجه است.

پرداخت های صورت گرفته از طریق USSD با تاخیر چند روزه در سیستم بیمه گران ثبت می شود، پرداخت برای حق بیمه های بیش از ۲۰۰ هزار تومان با محدودیت مواجه است و حتی برخی سرویس دهندگان کدهای دستوری با بیمه گران به اختلاف خورده اند.

با این حال می توان چنین خدمتی را بسیار ساده از طریق اپلیکیشن موبایلی ارائه داد. این روزها همه قبض های خدماتی، بارکدهایی دارند که با بارکدخوان اپلیکیشن های موبایلی می توان به راحتی آنها را پرداخت کرد.

اما پرداخت حق بیمه تنها خدمتی نیست که می تواند از روی موبایل ارائه شود. امروز با استفاده از موبایل می توانید تعداد خودروهای اطرافتان که شما را به عنوان مسافر به نقطه خاصی از شهر می رسانند ببینید، اما اگر بخواهید به نزدیکترین شعبه شرکت بیمه مراجعه کنید، در بهترین شرایط باید از روش سنتی «جست و جو بر روی گوگل» استفاده کنید!
نرخ دهی، اطلاع از آخرین اخبار، استعلام نمایندگان و … می تواند از دیگر امکانات اپلیکیشن های موبایل باشد.

پرس و جو از شرکت های بیمه نشان داد که اغلب آنها از داشتن اپلیکیشن موبایلی بی بهره اند و تنها چند شرکت از این ظرفیت استفاده کرده اند.
با وجود این که در نظام بانکی رقابت بر سر به روزرسانی اپلیکیشن های موبایلی بسیار سنگین است و حتی برای استفاده کنندگان از آن کمپین های تبلیغاتی وسیع به راه افتاده و جوایز متعددی برای کاربران در نظر گرفته شده، اما بیمه گران به اصل این موضوع هم رغبت چندانی نشان نمی دهند.

* کد خبر: 5888

این را نیز بررسی کنید

سود خالص «بیمه مرکزی» شش و نیم برابر شد

سود خالص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ حدود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *