جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

«ساچه» بیمه گر نیست

«بیمه ساچه ایتالیا در جمع ۳۱۰ شرکت به ایران می آید»؛ شرکت بیمه صادراتی «ساچه» ایتالیا اعلام کرد که میزان پوشش بیمه ای این شرکت از میزان قبل از تحریم‌ها کمتر نخواهد بود؛ معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از بازگشت ساچه به عنوان بزرگترین شرکت بیمه صادراتی ایتالیا به ایران خبر داد. اینها بخشی از اظهارنظرها درباره «ساچه» است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، در فضای پساتحریم که شرکت های بیمه گر غیر ایرانی برای حضور در کشورمان اعلام آمادگی کرده اند، نام «ساچه» بسیار شنیده شده است.

از مجموع اظهارات منتشر شده درباره ساچه این طور به نطر می رسد که به زودی یک شرکت بیمه ایتالیایی با این نام در کشورمان شروع به کار خواهد کرد! با این حال واقعیت این است که «ساچه» یک بیمه گر به مفهومی که ما در ایران می شناسیم نیست.

این یک معرفی ساده از ساچه است: SACE is the Italian export credit agency

همان طور که مشخص است، ساچه یک بیمه گر به مفهومی که ما در بیمه های بازرگانی می شناسیم نیست، بلکه یک بیمه گر فعال در حوزه صادرات است.

حبیب میرزایی، معاون نظارت بیمه مرکزی در این باره به خبرنگار ما گفت: «ساچه» و «کوفاس»، بیمه تضمین صادرات هستند و شرکت بیمه به مفهوم تجاری نیستند.

وی افزود: به عنوان مثال وقتی یک ایرانی در بلاروس فعالیت تجاری می کند، صندوق ضمانت صادرات فعالیت های او را تضمین و از او حمایت می کند. عملکرد ساچه هم همین طور است.

کد خبر: 3255

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *