پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

شرکت های بیمه، مشتری بزرگ موسسات مالی غیرمجاز

بانک مرکزی در حال برخورد جدی با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز است، اما جالب است بدانید که شرکت های بیمه، از بزرگترین مشتریان این موسسات اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، موسسات غیرمجاز سودهای غیرمصوب بالایی را به مشتریان خود پرداخت می کنند. در حالی که نرخ سود مصوب در نظام بانکی حداکثر ۲۰ درصد در سال است، اما برخی موسسات غیرمجاز سودهای تا ۳۰ درصد هم به مشتریان خود می پردازند.

از سوی دیگر شرکت های بیمه که حجم زیادی از پول را به خصوص در رشته عمر و سرمایه گذاری جذب می کنند، در بازار کنونی با مشکل سرمایه گذاری مواجه شده اند.

در رکود خرید و فروش املاک، سقوط بورس و کاهش قیمت طلا و سکه، نظام بانکی تنها محل مطمئن برای سرمایه گذاری و دریافت سود تضمینی است. با این حال سرمایه گذاری در بانک نیز سودی همسان با هزینه ها دارد. همچنین سود ۲۰ درصدی، محلی برای رقابت میان شرکت های بیمه نمی گذارد، از همین رو بیمه ها برای سرمایه گذاری در موسسات غیرمجاز تشویق شده اند.

پرداخت سودهای بیش از ۲۰ درصد به مشتریان بیمه عمر این گمانه را تقویت می کند که شرکت های بیمه در موسسات غیرمجاز سرمایه گذاری قابل توجهی دارند؛ با این حال گفته می شود آنها تضمین های قابل قبولی از موسسات دریافت کرده اند.

کد خبر: 2656

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *