پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دلار فروشان خیابانی در مکان‌های جدیدی مستقر شدند

در حالی که معاون ارزی بانک مرکزی چندی پیش ادعا کرده بود این نهاد در تلاش است دلالان ارز را از مراکز تجمع خود در تهران حذف کند و حتی آنها را به برخورد قانونی تهدید کرده بود، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که آنها کار خود را بیش از پیش توسعه داده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه،‌ غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه، براساس مقررات جدید می‌توان با صرافی‌های غیرمجاز برخورد قانونی کرد، تاکید کرده بود که مطابق ضوابط ابلاغ شده، دلالان مجاز به انجام معاملات ارزی نیستند و به صراحت از این کار منع شده‌اند.

وی با بیان اینکه بخش نظارتی بانک مرکزی بر حسن اجرای این مقررات نظارت می‌کند، گفته بود که این ابلاغیه به سایر دستگاه‌ها همانند دادستانی و نیروی انتظامی نیز ارسال شده است.

این اظهارات نوید آن را می‌داد که دیگر نه تنها معاملات ارز فقط در صرافی‌ها انجام می‌شود، بلکه دیگر چهارراه استانبول، خیابان منوچهری و سبزه میدان تهران از حضور دلالان ارز پاک خواهد شد. اما آنچه این روزها مردم تهران مشاهده می‌کنند، وضعیتی غیر از این است.

در حالی که نیروهای پلیس به دلیل وجود چند سفارت‌خانه مهم از جمله سفارت انگلستان به طور گسترده در خیابان‌های اطراف چهارراه استانبول و میدان فردوسی حضور دارند، اما دلالان ارز به راحتی کار خود را انجام می‌دهند.

از سوی دیگر به دلیل افزایش تعداد این افراد و احتمال وقوع حاودثی از جمله سرقت یا درگیری میان دلالان، تعداد قابل توجهی از آنها به خیابان‌های اطراف نقل مکان کرده‌اند. در حاضر زیر پل حافظ محل جدید تجمع دلارفروشان خیابانی است.

همچنین تعدادی از این افراد در کنار ساختمان بورس و اوراق بهادار تهران تجمع کرده و به خرید و فروش ارز مشغول‌اند.

کد خبر: 1021

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *