جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خیز بیمه کوثر برای فروش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

مدیرعامل بیمه کوثر از برنامه‌ریزی برای دستیابی به فروش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این شرکت در سال جاری خبر داد و اعلام کرد که بیمه کوثر در حال طراحی بیمه‌نامه بیماری‌های صعب العلاج است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، عبدالرسول عطایی امروز در نشستی خبری با بیان این که بیمه کوثر سال گذشته جزو پنج شرکت برتر بیمه‌ای کشور بوده است، گفت: شرکت بیمه کوثر با رشد انفجاری حق بیمه توانسته بیش از ۳ درصد حق بیمه تولیدی کل بازار را در اختیار بگیرد.

وی با اشاره به این که شرکت قصد دارد در سال جاری سرمایه ۱۴۰ میلیارد تومانی خود را به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش دهد، اظهار کرد: این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و سود سهام محقق خواهد شد.

عطایی همچنین با تاکید بر این که این شرکت به آموزش نمایندگان خود توجه ویژه دارد،‌ ادامه داد: برگزاری ۵۶ هزار نفر ساعت آموزش برای نمایندگان نشان دهنده این است که ما تا چه اندازه به این مقوله اهمیت می‌دهیم.

مدیر عامل بیمه کوثر همچنین از عملیاتی شدن ایده بانک بیمه میان این شرکت و موسسه اعتباری کوثر خبر داد و گفت: قرار است در برخی شعب موسسه، باجه بیمه کوثر به مشتریان خدمات ارائه کند و در مقابل نیز بیمه کوثر برخی خدمات بانکی را برای مخاطبان در نظر بگیرد.

او این را هم گفت که سود در نظر گرفته شده برای شرکت در سال جاری به ازای هر سهم ۳۷ تومان است که در سه ماهه نخست امسال ۳۴ درصد این رقم محقق شده است.

عطایی همچنین اعلام کرد که این شرکت در چهار ماه نخست امسال ۲۵۳ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده و این عدد ۳۸٫۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته بیشتر است. همچنین ۴۰ میلیارد تومان از کل این رقم مربوط به بیمه زندگی بوده که نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی در پاسخ به این ادعا که گفته می‌شود بیمه کوثر از بازار انحصاری نیروهای مسلح برخوردار است،‌ گفت: کدام شرکت بیمه‌ای از شرایط مشابه ما برخورداد نیست؟ ما بازاری را احیا کرده‌ایم که بیمه پذیر نبوده است و البته در این بخش بسیار کمتر از ظرفیت موجود عمل کرده‌ایم.

مدیرعامل بیمه کوثر همچنین درباره علت رشد ۱۰۰ درصدی خسارت پرداختی این شرکت در فصل بهار سال جاری گفت: طبیعی است شرکت تازه تاسیسی مانند بیمه کوثر در سال‌های ابتدایی تنها حق بیمه می‌گیرد و پس از مدتی شروع به پرداخت خسارت می‌کند، اما این روند به زودی به تعادل می‌رسد.

او با تاکید بر این که نسبت خسارت بیمه کوثر هم اکنون حدد ۴۵ درصد است، گفت: این عدد ۱۰ درصد کمتر از متوسط بازار است و نشان می‌دهد عملکرد شرکت درست و منطبق با اصول است.

عطایی همچنین راه‌اندازی کیوسک خدمات بیمه‌ای را یکی از اقدمات مهم بیمه کوثر اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارائه معرفی‌نامه برای بیماران به صورت کاملا غیرحضوری و ۲۴ ساعته ممکن شده است و این اقدام مورد استقبال مشتریان ما قرار گرفت.

مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر این که خدمات این شرکت در حوزه دندانپزشکی منحصر به فرد است، از تلاش برای راه‌اندازی بیمه‌نامه بیماری‌های صعب العلاج خبر داد و گفت: در این بیمه نامه ۱۷ بیماری تحت پوشش قرار خواهد گرفت. همچنین طراحی یک بیمه‌نامه جدید با نام بیمه‌نامه وکالت در دستور کار است.

او همچنین با انتقاد از رقابت‌های ناسالم و دامپینگ موجود در رقبای بیمه‌ای، این که سهم بیمه ایران از بازار بیمه کشور در حال کاهش است را نتیجه تلاش‌های بیمه‌گران بخش خصوصی دانست و گفت: این فضا نباید به کاهش بی‌دلیل و غیرفنی حق بیمه‌ها منجر شود.

مدیرعامل بیمه کوثر همچنین فروش اقساطی بیمه‌نامه‌های خودرو را اقدامی برای کمک به بیمه‌گزاران دانست و گفت: مشتریان ما خوش حساب‌اند و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.

عطایی با اعلام این که این شرکت طی سه سال گذشته سود بیش از ۲۵ درصد به بیمه‌گزاران عمر خود پرداخت کرده است،‌ ادامه داد: نگرانی ما این است که نقدینگی موجود در بازار به سمت بازارهای سوداگرانه روانه شود، در حالی که آمار نشان می‌دهد ۴۰ درصد حق بیمه تولیدی دنیا در دو کشور آمریکا و ژاپن است. این نشان می‌دهد توسعه فرهنگ بیمه در کشور ما هم می‌تواند به فروش بیمه‌نامه‌های سرمایه گذاری و هدایت نقدینگی به سمت آن منجر شود.

کد خبر: 730

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *